fredag 30 november 2007

Navet

Det Andliga Skenet –
Himmelskt Ljus.
Andens Sken Lever I Sanningen.
Förverkligas I – ÄR Sannheten.
SE Livet - Människa Se Ditt Sanna Väsen.
Så Talar Växten I Anden, Genom Drömmen, I Gudomens Ljus.

Människan krånglar till livet genom att inte se sitt sanna väsen. Människan stänger därigenom ute sitt sanna väsen. Människan ställer sig utanför livet eller går emot livet.
Varför ställer du dig emot livet eller utanför livet?
Jag ställer mig inte utanför livet. Jag Be - Grundar Livet.
Be – Aktar Livet.
Det vill säga vaktar om livets sannhet.
Begrundan är att finna Grunden/Grund = meningen/Urtanken till livet.
Beakta är att se Sannheten till livet.
Vakta om är att lyssna och vara med väktaren och inte emot väktaren.
Jag ställer mig inte utanför livet.
Det kan synas så för er som ”ser” mig.
Jag lever eller är i Nuet.
Begrundan är Droppen – Droppen faller in i livet - TANKEN Är en Svävande Droppe
Fylld med Möjligheter. Då Droppen Fylls Med Hjärtats Ljus ÄR TANKEN Inspirationens Ljus
Pärlan, Livet, Droppen Belyses från alla håll, vinklingar, vrår och kanter med olika stämningsljus.
KÄNN – KÄNN – KÄNN för att åter Finna Ditt Eget Barn. För att Möta det Synliga Barnet I Världen eller i det så kallade Synliga Varat. Möta Det Synliga Barnet Med Ditt Sanna Väsens Kärleks Ljus.

Jaget är navet, är den förenande punkten. Ekrarna är livsvägarnas ljus/möjligheternas ljus. Cirkeln/gummislangen är den omslutande famnen.
Urjaget/Allas Jag är navet. Jaget är den förenande punkten. Gudomens Ljus i oss. Endast vi själva kan genom Gudomen förverkliga Deras Vilja.
Ekrarna är allas sannhet – Sannheten blir Cirkeln. Sannheten gör att livet är färdbart. Med exakt det lufttryck livet behöver för att inte skada .
Jaget är Gudomen –
Ekrarna är Ljusbärarna –
Ljusets Sannhet Blir den Livgivande Famnen.

Navet måste vara i mitten.
Strålarna strålar utåt.
Däcket balanseras.
Hjulet kan nu snurra med ringen runtomkring.
Ringen förhindrar hårda stötar.
Hårda stötar får hjulet i obalans och skadar navet.

Inga kommentarer: