torsdag 2 juni 2016

den 2 juni 2016






Det finns en ramsa säger en av ringarna årorna skapar, den ramsan låter; denna ringen den skall vandra från den ena till den andra; ja – det är en lek med lite annorlunda skeende än det jag här ser säger ringen årorna skapar, en av ringarna.
Ändå – än då är det samma skeende för se ringarna dem jag är vi vandrar från den ena till den andra och vi vet att den ena är den andra att den andra är den ena; visst är detta ord är fantastiskt, det går nästan att säga att det ordet rör vid rörelsen eller förklarligt sagt startar ett skeende. Innan vi lägger till det ordet är den ena den ena och den andra den andra, det är ungefär som att säga att noll är noll det vill säga ingenting och ingenting är ingenting ändå är ingenting och noll vad är alla siffror utan noll, de är ental inom citationstecken ental med olika beteckningar till och med siffran nio och vad är nio, det är den ålder när allt svajar, när livet känns som att stå helt ensam i livet och det är då nollan kommer, nollan ringen och vips så händer det att talet ett till exempel blir tio så är det ordet är, ingenting är ingenting utan är när ingenting tar är i handen blir ingenting någonting och det är ju en strävan månget liv har just detta att bli någonting eller någon. Det är väl ingenting negativt med det egentligen så länge någonting inte blir en rugbyspelare . ringen en av ringarna årorna skapar ler stilla eller mer så att magen guppar eller flötet; du vet jag ser den där bollsporten när alla ligger i en stor hög över bollen då är alla någonting medans bollen lugnt inser att den är ingenting. En bisvärm kommer surrandes svävar runt i ring samt säger till ringen en av ringarna årorna skapat; du surrar så du översurrar oss och vi är en hel svärm.
Visst vet jag säger ringen en av ringarna årorna skapat att jag surrar, det behövs ibland för att inse sakernas gång; det var en gång det är en gång; jag tror jag skall slumra nu en stund och bara just vara i är.
Så läggs årorna i årtullen, ekan dras in till stranden och den vilken rodde sätter sig bredvid och beundrar havets spegel vari molnen speglar sina ögonrymder.



Inga kommentarer: