möt den du är i ögonen av den du är
med kärlek i kärlek
*
hur skall vandrarna veta stigarna
då deras fötter aldrig smeker hennes hud
*
är det så svårt inse att alla bär ett barn inom
allt är inte så kallad utsida
*
österlandets danserskor visar själens rörelse
i så kallat kontrollerad balans
det är själens behov
rökelsen
kryddorna de medför
är doften av den renande renade själen
*
huldra skuldra luta dig till, drunkna ej i ryggens mörka
hål. tjärnen vet de klara dropparnas klanger.
sagoväsen benämns dessa. många sagoväsen har använts till
skrämsel eller till avhållsamhet. dessa sagoväsen har ofta givits kläder till
hjälp för människan. dessa sagoväsen har iklätt sig kläder skrudar vilka ofta
till viss del smutskastat dem. de har tagit på sig dessa kläder just för att
hjälpa just för att förlösa.
trollen i mörka grottor häxor knirrande knarrande. älvor
bergtagande. näcken ingen glömd ingen förglömd. de är och de var och de är inte
några de ty de är delar av allt. dessa är hjälpare i dig människa.
huldran med sitt hål i ryggen. länge har jag levt med samt
undrat vad är det du förtäljer. så kom dessa ord jag nedtecknat ovan. genom dem
ser jag så klart det hon förtäljer.
huldran är vacker, mycket vacker.
vad är det för hål hon har i ryggen i sagan.
vad är ryggen
låt oss säga det bakomvarande.
detta hål förblir mörkt och kan ofta kännas vara glupskt då
du inte uppdagar dess innehåll.
du kan drunkna i hennes hål.
det hon säger är icke kom. kom låt mig sluka dig.
visst säger hon kom
orsaken är just för att du skall se tydligt det ryggen har
med sig
gåvorna du levt
hon säger dig att du kan luta dig till henne samt till det
du har i ryggen
hon säger också att du inte skall fastna i detta
därav detta drunkna ej i ryggens mörka hål
tjärnen har en sägen och tjärnen vet allt, tjärnen vet de
klara dropparnas klanger
kanske är det därför så mången fylld av smärta stigit in i
tjärnen.
det är dock icke tjärnens vilja
tjärnen vilja är liv
därav trivs näckrosor i tjärnens vattenöga
dagar nätter stunder väver, väver i varandra.
kan du någonsin säga att den ena är den första eller den
andra är den första.
hur kan du säga att detta är den första droppen, detta är
det första bladet vilket kom samt föll eller släpptes.
vinden ler, ler mjukt, ler kärleksfullt.
så mycken sorg håller dig i famn
vaggar dig, vaggar mjukt, vaggar kärleksfullt
människa har du någonsin tänkt detta att de gåvor du
skänkts
vi talar här inte om de gåvor människan kallar skänker från
ovan eller gudagåvor eller givna av osynliga händer. ändå är det ju så att alla
gåvor är just gudagåvor. låt oss ringa in detta en aning.
hjorden betar, frihjorden betar. skulle denna hjord
urskilja varje tuva varje strå skulle de bli yra. hamna in i skenandekaos,
visst ser de varje strå, däremot betar de lugnt. det vilket kan få dem in i
oordnat kaos är ett plötsligt påkommande. hjorden vet ty hjorden har spanare.
jorden är fylld av individer dock ej en splittrad krets
hjorden är en verkande helhet
så är gräset en verkande helhet
nåväl
tamdjur vallas ut på bete in i bete så kommer kanske
höststormarna eller betet har tagit slut. lugnt har de ansat denna jord,
hjorden har ansat jorden. så kommer boskapsskötarna med lasson och ringar in
korna eller boskapen.
visst är hjorden boskapen till synes splittrad i delar.
dock ej en splitterfraktur. dessa hjordar är alltid helade läkta.
gåvor talade vi om
du gives ett paket
kanske med karameller med föda med kläder med parfym med
svar på en önskan. har du tänkt på att varje gång du suger på karamellen så är
givarens omtanke hos dig påtagligt. eller var gång du använder det du givits så
är givaren påtagligt närvarande. så kan du förklaras det gudomliga.
nej det går inte att säga vilken av dagen natten eller
stunden som kommer först eller sist eller är den ena eller andra. likaså med
droppar eller vad än i fysisk gestalt det vara månde är förstling eller
sistling kanske är de alla sticklingar. sticklingar sätts ju till helhet.
vinden tystnar och ler mjukt
ser du hur jag andas
nu andas jag in mot skogen
löven susar träden susar
märkte du
människoblomma att ett av löven började vibrera och så
följde löven med
såg du hjorden jag talade om
den är ej splittrad den är helad
verkar i varandra
så
oavsett synligt eller osynligt
så är det
ja
det är
närvarande
fysiskt eller så kallat icke fysiskt
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar