pedagogens
lärarens uppgift
är att
följa eleven
inte stå emot
lärjunge mästare
så är de bägge lärjunge samt mästare
att följa hjärtat
är ej en svaghet
och är det en svaghet
är det styrkan av att
visa din sårbarhet
är det styrkan av att kunna läsa
textens fyllda bågar
av att kunna läsa tecknens verifikationer av hjärtats lag
denna lag vilken ej är en utifrån inpiskad lag
denna verifikation är insikten av det hjärtats röst är
i lågmälda ordalag vilka är mälda
styrkan av att kunna läsa textens fyllda bågar
vad
är
det
jo;
så många dagar har jag nu vandrat
vid stranden av de röda tårarnas flod
jag omfamnar rädslan
lägger rädsla i ljusets stjärnkorg
segla lanterna
segla
upplys mig
i stunder av
glömska
heden breder ut armar
är ett vidöppet steghägn
hon träder ur skogsgläntas
solgläntning
heden bär ännu ljusskimmergräs
mjukhet välkomnar hennes bara fötter
flyter under hennes valv
varje steg är en svarsbro
frågebro
siarbro
i den stund hon viskar frågan
är svaret redan givet
hon vandrar den vaknes stigar
hon hinner endast plantera tåspetsen
in i heden
så sluter dimman om synbarheten
breder böljande sidenaning
hon andas in doften så ren
så fylldtonande
hon anar byggnader
stiger in i dimmans
vägledande
rörelse
fötterna upplever stenar
mjuka runda med gräsbårder
vid brunnen sitta barden
andas toner vida
vid trädet
i cirkelns mitt
stiger druiden in i rotfästesgrund
sländan spinner
lufttrådars
silke
doften stiger upp var gång hon rör vid rörelsen
händerna är öppna
kännande
med fingertoppar vandrar hon
stannar
följer allt
fingrar möter
läser de fyllda bågarna
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar