så tar hon alla dessa frön
vilka hon vaggat i sina
handkorgar
i det ni kallar
vindar
jordar
under marken
hennes sånger synes
skimra fram
under
under trädens rötter
eller genom trädens rötter
så tager hon alla
sprider dem alla i in vinden
hon sår dem in i vinden
trodde du så mitt barn
att hon sådde dem in i jordskålar
in i jordehem
hur skall hon kunna så dem i
jorde
ja visst gör hon så den goda
modern
javisst
visst gör hon så den goda modern
först sår hon dem in i vinden
in i färder till hem
hemman
till hemstäder
ängder
skogar
parker
trädgårdar
och alla är dessa tempelgårdar
så sträcker sig sådden
in i synlig
det vilket kallas synligt mit
barn
så står alla blomstren
växterna
i knoppar
knoppning
hon andas
andas kraft
andas mod
till liven
hon andas sångerna hon vävde
näri de vaggades i hennes händer
sköte
skötebarn
se dessa blomsters
behov
låt dem alla blomma
låt dem
alla
blomma
jag har ofta levt med hur pennan
upplevs i handen
vad pennan leder skriften in i
en penna har så många låt oss
säga för och nackdelar
egentligen går det ej att säga
för och nackdelar
ser du för
pannan
framom
ser du nack
nacke
bakom
en penna har så många för och
nackdelar
egentligen går det ej att
benämnas för samt nackdelar
ty allt är
framkomligheten
är beroende av hur pennan vilar i
handhavarens hand
händer
för handhavaren kan det vara av största
vikt
hu denna penna ärt utformad
nästa fundering är huruvida
det är pennan vilken leder
skriften
handhavaren
tanken
eller
inspiration intuition imagination
insikt
upplevelse eller känsla
det finns mångfaldsaspekter att
skåda
i ett skrivande
pennan har en udd
visst vore det fantastiskt
om pennan visar dig det huvudets
tanke längtar till
nämligen utförande med handens
totala närvaro av flödets strömmar
eller kanske är det så
att udden är roten
vare sig udden är roten eller
kronan
utför udden genom din hands
hållan
rote samt kronan är ej heller
åtskilda
nåväl pennan har en åder
en kanal
en ryggrad
en slags märg
och vi kan skåda varje detalj
det gör vi dock ej
de skrev med kol
med växter
målade rörelsen
inte tredimensionell
tvådimensionellt
och visst är det fantastiskt
ty dessa var förenade i kommande
gångna komma
den handhavande var i allt
detta komna den komna
det vill säga är
det är en mycket vacker
pendelrörelse
och varför söka frånsäga sig den
det vore väl att frånsäga sig liv
det är en mycket vacker
pendelrörelse
så andades stenbladen
bin fyllde luften
dessa gav dem nu vax
de hettade stift
samt skrev
skrev varsamt
med insiktsmedvetande
insiktsmedlevande av vaxet
samt
nålens rörelse
här är de ävenså i
tvådimensionalitet
och egentligen lämnas aldrig
skriften denna tvådimensionalitet
däri denna vackra pendelrörelse
lever
skriften är det mottagande samt
givande i ständig rörelse
pennan är ett redskap
samt genom ditt insiktsmedvetande
medlevande
medvarande
ett belivande instrumemnt
av just dina tankar
och det
visar de begynnande skrifterna
de begynnande skrifterna visar
att skriften är helgad
det vill säga
är kärlek
är ej dogmer eller påbud
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar