tisdag 13 september 2016

den 13 september 2016

Så ofta återkommande detta med trädskor, det är vackert leva med den bilden; vad det är att träda in i, det är sant träda kan vara marker i vila, det är vackert se stegen vara vilsamma för marken eller för moder jords hud, kan ske det skulle vara oerhört innehållsrikt att leva med den bilden att varje steg vilket tas vandras på din egen hud; genast kanske stämmor höjs att jorden är jord samt individen individ, ändå är illusionen en tunn slöja ja lika tunn som den först lagda isen på sjön eller det sista lagret av is när våren nalkas och vad är det första samt det sista skrattar en skatmoder är den första tonen i mitt skratt den första eller den sista kanske den sista tonen kommen ur min begrundan vem vet; tonen vet jag personligen föredrar att skratta och det är inte ett elakt skratt har du beskådat mitt skratt hur det samverkar med hela min kroppsrörelse, en daggmask kommer fram med ett skratt, daggmasken tvekar en aning; du behöver inte oroa dig jag skall inte äta upp dig skimrar skatmoder; ser du hur mitt skratt samverkar med hela min kroppsrörelse med ens befinner jag mig i en skrattorkester och ser hur allt samverkar med allts kroppsrörelse, jag sätter mig ned; hur är det nu med trädskor samt med hud samt individ; allt är en hud det är ofrånkomligt och det är fint leva med den bilden för att mana din rörelse in i varsamhet; en vacker bild att leva med är att du kanske glömt dina glasögon inne i barnkammaren, barnet har somnat och du behöver dina ögon, glasögon, du rusar inte in i rummet, klampar inte in, du tassar in, smyger in för att inte störa barnet för att inte väcka barnet; just den rörelsen är den varsamma smygande gången, så behaglig för dina fötter och för moder jords hud, de stegen kittlar henne behagar henne tilltalar allas vårt välmående.

Inga kommentarer: