onsdag 28 januari 2015

den 28 januari 2015

för att droppar
skall bli regn
faller dropparna i strida strömmar
detta är ej. det. strida är ej . den . striden
det är det enskildas upphörande


*


det är bra lyfta luren för att kunna ta emot
ta in budskapet
kanske luren är märgen, livsstängeln
*

havet vilar in under istäcket, ej en krusning är att se och hur skall en krusning kunna ses i vinterisen. den krusningen kan du se i mina lagda veck eller vågor. så ser du vågor i sand i hav i allt egentligen. vad är dessa vågor, kanske bilder, stillbilder av rörelse av energier. kanske är de lärften hon vek eller servetterna, det är sant detta är ej servetter och varför säger vi att vågorna i havet vandrar i cirkel kanske målar vi bilder av ett är vilket är så svårt att innefatta i tankemoduler hemisfären. varför det är just vågor det behöver vi egentligen ej gå närmare in på. ser du spisen, den med eld, kaminen ser du tången, det är en krustång och nu krisar hon håret i mjuka vågor.
ser du den vilken nötter med näven vilken formar och skriker och ser du hur den vilken tar emot detta hukar sig bakåt samt krisar den anfallande. ty visst är det ett slags anfall. frågan är väl huruvida det är att kruka sig själv eller den vilken anfaller. krusbär är goda inte helt lätta att plocka, krus finns i du kan bjuda den törstande att dricka i ett krus. så kan vi se den vilken krusbär örngottsbanden och visst kan vi plocka ännu fler krus ändå syns det ej en krusning på havet.
havet vilar i frid och friden är stillhet och stillheten är fred. så vad är fred, är det ett stillestånd eller et så kallat dödläge. är havet dött för att du ej ser en rusning. havet är ej dött och freden är ej et dödläge eller et stillestånd. det är att vara överens, överens med livet, det är att ej stå emot varandra eller försöka övertyga den andra. det finns inte behov av att övertyga en besvärande i ett tillstånd där lyssnandet lever där orden rätt eller fel ej utfärdar bedömningar. barn kan dansa leka snurra skutta vara så kallat obekymrade ty de lever icke med dessa lät oss säga dogmer domskäl samt bedömningar. barnet har den rena mortaliteten i sig ty hjärtat andas fritt. i och med att dessa termer av rätt samt fel matas in, mattas denna moralitet och så kommer tillståndet till av lagar. den enda lagen vilken har berättigande är lagen om hjärtats röst. se ordet rätt, låt os bokstäverna det med ord; rörelsen älskar tilliten till. så är det ju, livet består av rörelse, det syns med en gång vad som sker med exempelvis stillastående vattnet; det vattnet ruttnar. det är ju så att detta sorterade i termer av rätt samt fel ger väsendet en slags försäljning. så ser vi ordet fel; för enhet lev. visst är det fantastiskt. rörelse älskar tillit till för enhet lev.

vi har talat om detta med kroppens längtan till ande samt andens längtan till kropp. ofta lever människan i en obehagskänsla eller i ett tillstånd av att känna att hon inte lever fullt ut. detta är kroppen vilken liksom känner sig för liten, det råder en obalans. anden är helt nöjd, vi talar nu om dessa som m de vore separata vilket de ej är, anden är helt nöjd det är bara det att anden är ju egentligen oändlig därvid känner kroppen sig begränsad varvid andelängtan vaknar. anden behöver kroppen just för att känna och kroppen behöver anden för att vara kropp så det människans uppgifts är, är just att växa in i detta tillstånd. alltså ej växa ur utan in och det sker i balans. i det tillstånd vilket är fred och just detta förtäljer havet när du ej ser en krusning.

Inga kommentarer: