lördag 24 maj 2014

den 24 maj 2014

så har jag ofta undrat över detta med skor, skodon. vi är ju här. vi lever i dessa kroppar. lever i dessa kroppar just till andens gagn. andens längtan till kropp, till upplevande av allt detta vackra. kroppen, kroppen har givits ett svarandelöfte ut ur sin längtan till ande, det vill säga egentligen kroppsbefrielse.  kroppen bär oss ju in i individtänkandet. kroppen är ju en slags skal, inom vilket jag, vi kan skåda varandra just i jag och du, du och jag samt i alla dessa indelningar av vi, ni, dem och så vidare. det är ju inte märkligt; vi kan ju se sandkorn vi kan se grässtrån, vi kan se blad vara enskilda delar så varför inte mänskligheten. så är varje sandkorn en illusion liksom varje människa är inte det fascinerande så säg.
skor, skodon undrar jag ofta över
det finns vetare vilka säger mig att skor är av godo
det är i de stunderna jag beskådar alla skor vilka passerar. utformning och så vidare. vad skor gör med fötterna med stegen
låser dessa skor eller frigör de
binder de
eller löser de
hur når de marken
hur lyfter de
undrar varför stålhätta behövs
stridshätta
är det en fäktningsvandring
är det vadslagning
det finns många arter
tonarter av skor
en del vetare säger att skor är av godo eller av värde för oss i bemärkelsen av ett så kallat plan mellan oss och marken.
så finns det vetare vilka förordar barfotastigar
bara fötter, just för den totala närheten. så moder vad är skovägen
vad är dessa don
donen

kanske är de en tersisk tillvaro vilken icke är kvantfysik
möjligen en kvintcirkel
hon ler in i tystnaden
donen är don donen är dona, dona är bona, bona är bon så är dessa don fotbon.

bon består av strån kvistar material. materialen är beroende av byggarna
bon byggs ofta i cirklar i linjer av
det vill säga då du ser dessa strån vilka vävs samman

du ser just nu ett skepp och egentligen är detta skepp i ena stunden i egypten och är inte ett skepp mer en utpost eller utkiksplats. den vilken står där är en visdomsbärare lyssnare.
vilken skådar in i stjärnorna
på ett bord ligger ett ark en rulle nu rullad ut.
stjärnskådaren har penna har passare och så vidare
ser in i stjärnorna
mäter drar linjer drar cirklar
så är vägen
en stjärnskådare är detta
en stjärnfarare
bon består av strån kvistar material. materialen är beroende av byggarna
åter ett skepp
även här
är ett ark rullat ut och det dras streck linjer
mäts
ritas cirklar med passare
tekniken är en spegling
skomakaren ritar också passmönster

du har undrat över detta med skor, så har jag undrat över detta med skor
liksom du studerat stegen
vi har undrat över detta med sko don. vad är ett don och vad är en sko. en sko är en fotklädnad.
folken vilka upplevde etthet vandrade med bara fötter, så blev fötterna mer likt vandringsdon. fötterna låt oss säga härdades, gavs sulor. nu var det ju så att de icke upplevde sig åtskilda. kanske var de, de så kallat första stjärnfararna.
så som i himlarna så och på jorden
ser du
redan där lades i språket en skillnad
i himlarna på jorden
är detta insteg icke ett i, befinner du dig verkligen på eller är du i.
 samt är uttrycket sätta huvudet på spets en hemsk bild, ändå kan det vara att spetsa tanken. ge tanken en udd, en spetsudd en tankeudd, det vill säga klarna tanken. se diset skingras.
skor, skodon.
så kom den stunden vari de trodde sig vara på, trodde sig vara utanför ettheten.
varsamt sömmades sandaler, mockasiner.

av jord är du kommen
hon, människan frånsäger sig gärna detta av jord är du kommen. vad skrev han. han skrev; när maskarna kräla i mitt stoft. säg mig, vad gör maskar.
är det så lätt glömma är det så lätt att förneka denna jordens skönhet.
allt vilket dras ned eller bildligt talat faller det stiger.
av jord är du kommen av himlar av allt av din jordlängtan

och detta är min vilja säga
de vackra ögonens möte är

stenarnas djupa stämmor

Inga kommentarer: