onsdag 20 augusti 2014

den 14 augusti 2014


munnen är ett redskap och visst påminner den
om grottans ingångs utgång
utgångs ingång
kanske är det väl att begrunda denna bilds mening

*

färgerna bär ett djup
när du andas dem
din hud gives toner
*


visst är det så att vi når varandra
så sköljer havets stämma in
till kvinnan vilken begrundar
beundrar
havets skalor
vilken beundrar molnens vandringar
hon är ett med denna andning
hon är ett med allt
allt är ett med henne

visst är det så att vi når varandra
vi är ju ett och du med i detta ett
just i denna stund i stunder ser du min spända ljusdrickande mantel
just därför ser du mig
av ljus är min gestaltmantel spänd
fylld med intarsiapärlor
med regnbågsnektar
 till vart öga vilket möter
så är ögat i denna stund
i stunder
en öppnad skål
en kåsa vilken bjuder
törstande själar helandenektar
så upptar jag skuggor ävenså i min mantel
ty molnen skapar skuggkaskader

lyfter skuggorna ur gömslen
gömda inför skymningen

kanske bräckta kanske spräckta

ser di mina bräckta linjer
en droppe sötma en droppe sälta

visst är det så att vi når varandra
därav alla dessa mina färgskalor
toner
noter
och noden rör vid mina händer
mina fingrar
är buketter
av knoppande ännu kabbeleka
noden vaggar min iver att stiga
upp över bräddar
och träden doppar rötter
strandrötter i mig
dricker molndoft
visst är det så

att vi når varandra

Inga kommentarer: