onsdag 11 december 2013

den 11 december 2013



den blottade tiden
är det dragna svärdet

insikten
vidgas

se dig djupt in i ögonen
håll dig
barnet i din famn

stig in i denna tomhets oändliga
viska jag älskar dig

ja fanns famnen ej där med mötesögon
med mötesansikte
vagga nu
ditt barn

hon den vidablå med malakitådrors helandeströmmar
hörde stjärnans ljusa stämma
silverklangen ett mognat frö

det förtäljs så ofta att stjärnor blickar ned
fylls av längtan till
kanske moder blå
viskar kom

hon den vidablå med malakitådrors helandeströmmar
hörde stjärnans ljusa stämma
silverklangen ett mognat frö
ljöd vida i ängdernas moln

hon den vidablå
vände ansiktet till samt viskade stigar till stjärnan
stigar vilka flätades samman i förenandeströmmar

stjärnljusa brukade sjunga in i ängsdansens rörelser

stjärnljusas stämma väckte mognaden i hennes röst

hon den vidablå sträckte synen
handen in i molnängder
däri stjärnljusa nu slumrade i vakendröm

vågor sköljde tonande in

vidablå rörde vid stjärnljusa

kom barnet mitt
din väg har du så vackert lagt

vem är du
du vidablå

en av mödrarna är jag
se min kropp
skogar ängder
berg dalar
vattenblänken
vandringsfolk
varvid stjärnljusa såg  alla klanger hon besjungit
såg dansernas rörelser

till dig kommer jag gärna

du får tala med min moderfader här
och är n överens och jag i den viljans ense mening så kommer jag

vidablå
slöt stjärnljusa i sömn
gavs av moderfadern barnets väg

och denna väg lindades barnet in i

samt bars till vidablås ängder

Inga kommentarer: