fredag 6 december 2013

den 6 december 2013


i de glömda oceanerna
simmar
en rocka

vingarna
svävar vattenmjuka
i det lugn
havet har i djupen
i det lugn molnen seglar

lugn
andas lugn

lyft blicken din
in i himlars höjder
se punkterna
pixlar
kristaller

andas in
du skapar en form
ur din tanke
så låt din tanke sjunka
djupt in
i ditt hjärta

vindar
sitter samlade
allt under trädens kronor
träden bär kristallblad
gnistrande
skönhet

vindarna
värmer händerna
kupar händerna runt
kristallelden
så vacker är bilden
en kristallotus

ljuden
ljuden är inbäddade
du kan höra ljuden
i tystnaden

vita mantlar böljar
täcken bär marker
snö
kristaller
samlade

glömda
i de glömda oceanerna
däri lever

kanske du
kanske jag

i ensamheten
gives i tystnaden tillfälle
till upplevande av
hur snö faller
hur dun faller

gives dig tillfälle
vandra in i det mörker vilket
skimrar

skimrar i det du stiger in i
de glömda oceanerna

se in i himlarna
de tusen punkterna
andas
var skapande
i ditt hjärta

min röst kan ej höras i vinden
min röst kan ej höras löpa över fälten

i de glömdas oceaner

min röst kan ej höras
ej
ej
vad är detta ej
är ej ett inte
ej är ej inte
ej är eterisk juvel
därmed är ej
intet vilket är allt

däri höres min röst i vinden
rösten är ej min
och är rösten min
säg då
möt intets närhet
det är ett vackert min
min; möt intets närhet

vad är denna röst
varur är rösten
är rösten tonande vokaler
är rösten ljudande konsonanter

varur kommer dessa toner

se in i himlars höjder
se punkterna
pixlar
kristaller

andas in
du skapar en form
ur din tanke
så låt din tanke sjunka
djupt in
i ditt hjärta

vad gör tonerna
vad är tonerna

ni säger droppen urholkar stenen
så säger jag
klippor stenar håller mjukt droppar
droppen i hand
så säger jag
droppen håller mjukt stenen klippan i hand
så är det med konsonanter med vokaler

hand i hand
hand ur hand

kondoren kastar sig ut
svävar
vida

vida

hand ur hand
hand i hand

vad är denna röst
resonans

rörelser
varje rörelse är ett uttryck för struphuvudets
stämbandens rörelser

vad är rösten

hon rör vid lyrans strängar
ömt
lutar han cellon till bröstet

denna ö
intonationen
lades i havet
intonationsoblat

se stenarna
barnet lägger i vattenskålen
se huru vackert
stenarna blänker i vattnets hand

rösten
stiger
ur grottan

grottan är liv

lyft stämman in i himlars höjder
hör punkterna
pixlar
kristaller

andas in
du skapar en form
ur din tanke
så låt din tanke sjunka
djupt in

i ditt hjärta

Inga kommentarer: