lördag 13 februari 2010

3 februari 2010

se
ser

virvla
virvlande

åter ser jag en snöpelare vilken vrider sig medsols
inte vrider det är spiralens eviga rörelse

lugnt stilla vandrar denna pelare

över markerna

virvla
virvlande snö

böljar

väver
väv
vackert
väv vackert ljus in i väv

virvla
virvlande
bölja
snöslöja
bölja
väv vackert ljus in i liv

snö
stormar
vandrar in
lägger vägar

låt vägen ligga stilla
stilla dig
se vägen

låt vägen omsluta dig

jag ser markerna täckas av vit snö, pelaren breder ut sig, skapar vägar, med avseende till tidigare givna ord
ser jag den vita pelaren, gnistrande med tusende stjärnstoff, vet inom mig att detta är vit ljus och värme. pelaren breder ut sig och skapar sannvägar

det är en uppmaning
vägen är framför dig
du behöver inte oroa dig
du behöver inte göra något

så många gånger under dessa dagar har jag levt med ordet tillit
tillit till;
det vilket sker är av mening, bryts en linje helas den
alltid i en mening helas stegen till livsvilja
det blev en god bild, i9nternet avbröts med ens började surret, hur skall jag
varför denna oro vilken egentligen är en pålaga; hur kan du vara så dum att du tror det ordnar sig.
det handlar inte om att sätta sig med armar och ben i kors, å andra sidan gör det detta.
i den bemärkelsen av att knyta ihop sig
Sig inom lugn tilltro.
verkligen lyssna bortanför den egna bilden, vilken är föråldrad, den är ett skrapskikt,
ibland undrar jag var bilderna kommer från; skrapansikte
höll på att skriva; det behövs endast ett lätt skrapande med nageln för att lagret skall försvinna.
detta lager är gammalt damm, pålagor, inte att skämta bort ty det är mer eller mindre hjärntvätt
det är dock så att ”ju mer” människan vaknar ”desto” tunnare blir detta lager.
Slutligen är det knappt skönjbart.
i det stadiet av det knappt skönjbara; gör det ont.
det gör ont ty det är födelse in i ”den stora” ljustilliten.
det är insteget till den självlysande människan
då två sådana människor möts
lägger händer om varandra
sker ljusandning i etersfärens andning
det vilket sker är att en helande ljusström i värme skapas
genom helhetens vilja
till kärlek
i helhet.

vi har talat om vikten av rytm
av upprepningar
så är det
det jämna flödet
harmonisk auraandning

det lärs in
läggs på extra pålägg
dessa pålägg är en orytmisk upprepning
det är en negativ upprepning vilken heter så skedde så sker
vänd det hela
så sker så skedde
jämför inte skedde med sker
se sker i skedde
se orsaksverkan samt tillåt den nya plantan att gro
att spira
det medvetna sinnet
de medvetna själarna
värnar om varandra
ty de är i den gemensamma kärlekens vilja

deras väsen är fragila sensibla händer
det är en mycket stark
skörhet
den heter
ömhet

Sann ömhet.

åter förs jag till
vad är älska

det är ett stort
oändligord

ett ord vilket andas evig ljusvärme
oändlig vishet
o ändlig visdom


är livets skapelseskönhets kärleks ande

älska är ett oändligord
ett ord vars innebörd aldrig förminskas
det vill säga aldrig tar slut
då den inre
rena viljan är där
lever denna rörelse vidare
vidare in i det vilket benämns oanade höjder

ordet älska är omfamnen runt kärlek
kärlek är ljus och kärlek
Livets två grundpelare.


kom hem sade
jag tror att det endast finns

ett
älska

stannar en stund vid den meningen; de högsta sade att ansiktet förändras, ansiktet däremot inte djupmeningen.
”kärlekens ansikte
meningens kärlek ansikte
kan förändras, vad är det vi säger utbrister du;
den ande vilken är förändras ursprunget förändras icke
det är ett stort pusslande innan allt faller på plats på grund av alla motstridiga vill”

Ansiktet förändras på grund av det motsträviga vill. De sade; det är mycket pusslande innan bilden är hel

därför säger jag: vad

vad;
en

meningens
älska


älskar den unga människan; eller är det mer förälskelse.
älskar den unga människan, visst gör hon det,
den unga människan älskar starkt
älskar brinnande
älskar vackert
tillåts hon detta eller tvingas hon in i modernitet och stämmer denna modernitet med den unga människans moralitet, hjärtmoralitet.

i många avseenden är det kanske inom citationstecken en skolningsväg, varför säger jag så. jag säger så därför att meningen i kärlek i älska har tappat myckna färgskalor, en slags konturlöshet eller mera kroki utan fixering. låter jag negativ, det är jag inte, jag ser alla kval vilka lever i den unges kärlek.
den unge lever ofta i förvirring över vad älska är på grund av familjernas upplösande
mamma pappa lever separerade med ny mamma och pappa med ny med ny, ett ständigt föränderligt flöde, med avseende på den unges längtan till goda förebilder har jag full förståelse inför kaosbegreppet kärlek.

ser den unges längtan efter den sanna kärleken,
Så har de mänskliga stegen gjort kärleken till mer eller mindre irrbloss.
Värnaden om det egna hjärtat därmed den stora kärlekens hjärta har lösts upp.
Den unga människan älskar ofta förenat med stor smärta.


vad är älska
är livets skapelseskönhets kärleks ande


har jag älskat

djupt

rent

har jag släppt in

djupt

in

jag älskar djupt
så har det alltid varit

har jag älskat

djupt

rent

har jag släppt in

djupt
in

man(maskulinum)

de högsta har undervisat mig att det inte är ett hjärta inom oss
Där är flerfaldigade hjärtan.

barnet älskar

den unge älskar

den vuxne
jag talar om man kvinna, kvinna man

jag vet att det finns älska
för jag ser det i dig

*

det gör så ont att drömma dessa drömmar
jag räds att du vänder din rygg till mitt kvinnoväsen
*

så nära

där
genom alla skuggor
genom alla vålnader

hör jag
dig
viska

till mig
till
mig

du är vacker

dina händer är nära
varsamma

inte krävande

du vet vari min skygghet består

det var en gång en kvinna
hennes hud var stillnad
hennes hud
hade slutit sig om
värnande
om

hon frös
virade filtar
sjufaldigat om
ändå

frös hon

kvinnans hud var stillnad
hjärtat
flödade vida
vandrings vägar
genom
marker himlar
berg
dalar


så nära

så nära är jag
alltid

därför
är det så svårt att stiga in i dagen


älskade i natten brinner tusen skimrande lågor
min låga andas med dem alla
i ett andetag för en stund
gives mina händer
löfte
lov

kupar dem under månbladet
väntar stilla
klang faller in
stjärna uppfyller ögon
det är då
mina
ögon
sluts

älskade har du sett blommans krona trädets krona
alla kronor sakta slutas
så är det

har du sett fågel sakta sluta vingar om kropp
så är det

har du sett fingerljus sakta
flätas in i varandra i
handomfamnan
så är det

har du sett dagen sakta slutas natten gryningen
skymningen alla stunder sakta slutas
om varandra i ett till ett
i andningsljus
så är det

älskade har du sett ögonvingar
sakta slutas
om pupillen
det där
vackra
skimmerljuset
daggens gryningsdroppar
solstrålar vilka silas
genom av
trädfingrars sammanflätning
de skira pärlorna i dimman
i varmleende aning
så är det

älskade det är då mitt hjärta upplever
dina händer dina fingrar
strör stjärnstoff
in i varje vrå

din andedräkt är varm
värnsam

sammanvärnande

du upplever min rädsla andas ut
skälvande
i dina
händer

du tvagar min hud ren
ren klar från alla minnen
från smärtan vilken så ofta genomfar

tillsammans
tvagar vi
huden
ren

så är vår
viljas
svar

älskade du vet det jag inte vågar säga

det
är

jag upplever
skönheten

du lyfter ansiktet av mig
jag tillåter det ske
du ser
omfamnar
mitt leende ansiktsljus

Inga kommentarer: