lördag 13 februari 2010

8 februari 2010

denna dag
en skönhetspärla

skimrande strålande blå
sidenblå
inte skir
inte tung
starkskimrande

upplever att ur markerna stiger ljus
markerna andas ut
upp
ljus

I denna natt såg jag en vacker bild

såg en kropp
visste att denna kropp var sjuk

såg gestalter runt
de stod i en cirkel

mer ellips formad
en aura
en auraellips

såg dem sträcka fram händer fingrar utan att röra vid
samtidigt upplever jag dem stå hand i hand

gemensamvilja

det är ett helande
ett nytt sätt till helande vilket icke är nytt
detta helandes väg har alltid varit

kroppen var grå omslöts av med vitt ljus
en kraftmanifestation
konstellation

upplevde att det var tolv

detta är vårt sätt att hela
sammanförelsens vilja


andas med liv
denna natt såg jag en bild
i den nya solens uppgång skall helandet ske på det sätt vilket var vilket är
såg oss många stå i en cirkel, en auraellips med händer fingrar riktade mot den sjuke icke berörande
ljus strömmade manifesterad ljusenergi

*
det är en mycket vacker bild att se istappar
istappen
se istappen värmas av solen

istappar smälter inte ”enbart av värmen av solvärmen.
ljuset är det solen egentligen skänker
detta vet du;
det sker en stavkonstellation;
en reaktion i mötet av ljus samt värme;
droppen löses ur

dessa droppar är – vilket du skrivit – bubblor.

bubblor, syre, andningsluft
Andningsluft består av ljus samt värme i kombinationen av vatten.

Det blir komplicerat då detta särskiljande tar vid handen.

påbörjas.
istappen kan liknas vid – i denna bild liknas vid – det krampartade fasthållandet; då vare sig ljus eller värme är upplevbart,
upplevandebart
en kemisk reaktion sker i de bipolära cellerna
rädsla löses ut
detta tillstånd är att likna vid mänskliga relationer där luften icke andas rent;
den ena parten eller båda drabbas av fasthållandekramp
en utfällning sker
att älska i fristundande frihet är;

istapp smälter

droppe

löses
ut

av ljus
av värme

i
av
vatten

man
kvinna
i
liv

vattnar jordarna

eldskålar
ljusskålar
brinner


skålar av is med skimrande eldkälla


den väna ömheten


o du väna mö
lilja

din mun
dina läppar

äro speglar

av

ditt hjärtas svar

*

Där vandring spår

Inom natt

andas


solklara stunder




uppstig mitt hjärta




in i
drömvind



marker andas ljus


in i
dags meja




älskade


där möter jag dig
under


det stora trädets krona


där


vandring





spår

*


en ung kvinna skrev tystkrona
det ordet har blivit för mig innebördord

en gång för längesedan
nära skrev du tystkrona
åter är den här

sedan jag först mötte ordet
har det lindats runt mitt hjärta

så ofta bär jag inre vilja att använda ordet
ty det har blivit en del
av mitt väsen

vad upplever jag

stiger in i trädets krona
en tystkrona
ser mellanrummen vet att de är
hör tystkronan
tala
liv
upplever rötterna
stammen
strömmarna
vet att strömmarna
rörelsen
är liv

rörelse kan vara mätbar i krets omfång hastighet
det är - en - rörelse
den rörelse vilken här stiger fram är den icke mätbara
tystkronan berättar i det omätbaras verklighets sång

Inga kommentarer: