lördag 7 maj 2011

den 7 maj 2011

ja
du har en form
du har en avgränsning
skulle vi använda oss av ett annat ord skulle vi kunna säga, du har en kontur
tecknar du gör du en kontur
du har en specifik avgränsning
med avseende till att själen längtar eller mer bär vilja till konstant dans till alla ljud rörelser klanger den upplever är det av godo att du har denna avgränsning kontur form
så att andeljuset kan svepa vingar runt själen samt förtälja den sagorna i alla klanger
därigenom omvandlas själens subjektiva vill till vilja
ser du utan denna omvandling är den en vilsen fjäril
vilken söker sin hemblomma


du har alltså en form
en avgränsning, allt har detta


vandra
titta in i den grammatiska världen, däri finns stavningsregler, regler för hur bokstaver stäver skall skrivas
för hur bokstäver skall skrivas varandra i hand
skrivas varandra i hand - omfamnas
allt det du önskar


du är inom dig given förmågan till öppnande
så har allt denna förmåga
öppnande av orden
öppnande av kombinationen
kombinationslåset vilken är din
allt har ett kombinationslås
till allt


ja – detta verkar helt klart vara surr
det är dock icke surr
du skriver och det stiger fram en vacker mening i samband med vad alla tycker om dina konturer; egentligen tycker jag inte någonting och om att jag inte tycker någonting tycker jag inte någonting – vad är det för vackert med den meningen – jo den lyder: egentligen tycker jag ingenting och om det tycker jag egentligen ingenting – du har med andra ord stigit in i det konturlösa – i ingenting eller allting – i intigheten. du kan även säga; jag bryr mig inte och bryr mig inte om att jag inte bryr mig – genom båda dessa strofer – specifikt att du inte bryr dig om att du inte bryr dig är vackert för si däri säger du att du inte dömer dig och genom att du inte tycker i detta eller bryr dig i detta möter du varat blank, däri verkar den allomfattande kärleken, den är helt fri från bryderi från tycka från bry – du undrar vad det är för vackert att inte bry sig – här handlar det absolut inte om medkänsla, empati eller medvarande, det handlar om åsikter.
du är inom dig given förmågan till öppnande
så har allt denna förmåga
öppnande av orden
öppnande av kombinationen
kombinationslåset vilken är din
allt har ett kombinationslås
till allt
genom detta öppnande – den rörelsen ”får ” du orden – för du orden in i strålande väntan, det är att se ”den tyngsta gråsten” upplysas av det den är
kristalljus är den


det fanns en gång, och det hände sig att kristallgårdarna blommade
de renaste kristalljus
i den blomningen var detta tankens ursprung
tankens ursprung
den skapande källan
kristallerna gavs färger av hjärtordens stjärnandning
den andningen var i detta skeende inre andning
den andningen kan vi helt enkelt benämna fantasin
kanske ljuset blev för starkt
kanske tanken inledde jämföranden
kanske tanken inledde beräkningar av allts dignitet av allts täthetsgrad


tanken lägger en snara runt halsen
avskär förbindelsen
därigenom stiger grämelse in i bilden
grämelse av att ej nå fram


den negativa sorgen andas tungt
så svårt är det att skriva detta vara sorg ändå är det sorg
sorg i vilken den klätts i negativa kläder
det är grämelse
det är att gräma sig det är grämelse
uttala ordet långsamt
g r ä m e l s e
jag skrev att smärtan kan vara en fångstgrop


i denna fångstgrop sluter smärtan om sorgen, det sker då människan icke vill, vägrar se att ju mer hon, människan sörjer – sörja är icke sorg
sörja är sugande dy
kvicksand, vilken drar dig ned, skulle vilja skriva sjunksand vilken drar dig ned


det vilket förlöser sorgen ur detta kvävgrepp är det leendeljusa ansiktet


skriv ordet sorgmod, lev med et ordet
då ordet skrivs så är det en beskrivning av den mealnkoli vilken äter väsendet
sorg
mod
är två stjärnord
sorg; sök orons rigida gömsle
mod; möt ororns dväljelse


ja – dväljas är den negativa sorgen


sumpmarker
dymarker har behov av dränering
variga sår har behov av dränering
så finns det väsen vilka dränerar dig på kraft, väsen vilka suger ur kraft,
enbart för egen vinning


det finns träsk
skuldträsk
i detta träsk lägges ofta sorgen
detta träsk bär då namnet
sorgens träsk, sorgeträsk
människa
du måste inse att det enda vilket kan lyfta dig ur är att du tillåter dig skratta
skratta i kärlek utan att se dig omm över axeln huruvida någon ser dig skratta i tanken om; vad skall de tro
i tanken om; vad är det för fel på – på – mig. sätt dig inte på dig själv – på – du säger vad är det för fel på mig som inte kan sörja
det kan du – däremot lyfter du i detta upp dig samt den du sörjer ur detta träsk
då flyger sorgen fri, en pegasus
då flyger sorgen fri, är fågel fenix
kärlekens eld brinner


och så ser du detta surr:
du skriver och det stiger fram en vacker mening i samband med vad alla tycker om dina konturer; egentligen tycker jag inte någonting och om att jag inte tycker någonting tycker jag inte någonting – vad är det för vackert med den meningen – jo den lyder: egentligen tycker jag ingenting och om det tycker jag egentligen ingenting – du har med andra ord stigit in i det konturlösa – i ingenting eller allting – i intigheten. du kan även säga; jag bryr mig inte och bryr mig inte om att jag inte bryr mig – genom båda dessa strofer – specifikt att du inte bryr dig om att du inte bryr dig är vackert för si däri säger du att du inte dömer dig och genom att du inte tycker i detta eller bryr dig i detta möter du varat blank, däri verkar den allomfattande kärleken, den är helt fri från bryderi från tycka från bry – du undrar vad det är för vackert att inte bry sig – här handlar det absolut inte om medkänsla, empati eller medvarande, det handlar om åsikter.
du är inom dig given förmågan till öppnande
så har allt denna förmåga
öppnande av orden
öppnande av kombinationen
kombinationslåset vilken är din
allt har ett kombinationslås
till allt
genom detta öppnande – den rörelsen ”får” du orden – för du orden in i strålande väntan, det är att se ”den tyngsta gråsten” upplysas av det den är


konturlöst är ett vackert innebördsord vilket i förklarande ljus visar dig
det gränslösa , det upplöstas innebörd.


var dagen
vardagen
vardag
var dagen
varnatt – varför heter det ej så
var natten
var natt
varde dag
varför ej varde natt varde natt i dessa visdomssalars kristallklara
ty människan räds nattens jepard
räds att den skall sönderslita hinden i dig och varför bära den fasan genom detta eller då är hindens milda i jepardens kärlek
vargen hungrar – det finns ett folk vilket förstod vargen
vargen hungrar ty människan vandrar i det oskarpa mörkret därför sukar den lammet oh guds lamm vargen visar människan den gudomliga koden
ditt är
djuret törstar
ser vattnet blir vansinnigt – rabies
djuret står framför vattnet ändå törstar det
åter
så tydliga bilder
djuret vet vad vattnet visar
tror att det måste överge allt det
det har vunnit
ser inte att det äntligen skall finna sitt inres


det är vill
samt vilja


det är att inträda i hjärtat


viljan det mest outforskade landet
ändå så enkelt
hjärtat
peristaltiken
samt många andra organprocesser är så att säga styrda av viljan, du kan inte påverka dessa processer – jo visst kan du men de sköter sig själva, du säger inte till hjärtat slå si och så många slag, du säger inte till njurarna till tarmarna till, till – du kan påverka ja det är sant- med vad, du kan påverka med ditt vill


låt oss säga
vill är det personegot vill ha, det viskar i ditt öra - vill du ha det så, så måste du förändra dig – gärna göra om dig helt
viljan är individegot – urkällan, det vet att du är och det enda vilket sker då du dricker detta vatten är att du blir förlöst, du kastar helt enkelt av dig alla kläder alla skal och är varande


var i din skönhet
människa


var ropar vinden


var
var


hur menar du älskade vind


var


var i


var i din skönhet


har du sett ökensanden
sandhavet krusas lätt på ytan
knottrande hud


har du sett solen leende andas
har du sett månen leende andas
har du sett stjärnfolken skrida


har du hört


var
var
var liv


har du sett kristallvindar svepa
med fingrar röra om
lyfta sanden


har du sett hur sandens
gnistrande
kaskader
är
det
du benämner moln


drabbas ej av panik
då du tror dig inte veta riktning
se molnen segla


har du sett kristallvindarna svepa


med fingrar röra vid
lyfta sanden


moln vackra regnbågsmoln


är du


var
var


i
*


(om detta)


nej




jag kan ej ljuga
och varför skall jag


sorg och lycka


se
varför skriver du sorgen först


lycka och sorg är barn ur
gemensamhand


barn ur
gemensamstad
tempelstaden


det finns ett land där haltar ej mina steg i det landet
kan jag
flyga


där vilar min hand
i din


älskade
make


så är min vilja
så är min önskan
så är min
djupa
längtan


mitt hjärtas vilja


där
är
vi


regnbågsfågelns vingar




världens ände
är den gräns
är den mur


likt en törnroshäck vilken kringgärdar fantasin


låt oss väcka
rosorna


och med dig
vandrar jag till världens ände
vilken är
livets
fantasins törnroshäck


låt oss
väcka
dess blomning


med dig vandrar jag
genom denna vår kärleks gärning
in i


oändligheten


om
om detta är


är din vilja


då jag ser mig i spegeln av de gångna åren


vet jag att då jag lämnar
är detta min sista önskan
jag lägger i
brunnen


det sägs att jag är vacker
jag kan se
detta


älskade
make


du har alltid gömt dig
gömt dig
bakom
andra
ansikten


det har gjort mig orolig
därför har de ansiktena kommit
jag ser det nu


din vilja har ej varit att framträda
framträda i är




solen smekte mitt ansikte
mina skuldror
min hud i denna dag
var dag


dagens famn


kanske solen tyckte
jag var vacker i min långa vinröda klädnad


ja


jag vet inte


markerna
sade så


mitt hjärta sökte nå fram


älskade
make


koltrasten sjunger i skogarna


häggen blommar nu
liljekonvaljer
klingar snart
slånbärsfjärilar andas vita
syrenpärlor sväller
var stund
smörblommor ler i ängsvida


jag är inte
orolig
mer


låt oss väcka
rosorna


och med dig
vandrar jag till världens ände
vilken är
livets
fantasins törnroshäck


låt oss
väcka
dess blomning


med dig vandrar jag
genom denna vår kärleks gärning
in i


oändligheten


om
om detta är


är din vilja
*
(har du)




var ropar vinden


var
var


hur menar du älskade vind


var


var i


var i din skönhet


har du sett ökensanden
sandhavet krusas lätt på ytan
knottrande hud


har du sett solen leende andas
har du sett månen leende andas
har du sett stjärnfolken skrida


har du hört


var
var
var liv


har du sett kristallvindar svepa
med fingrar röra om
lyfta sanden


har du sett hur sandens
gnistrande
kaskader
är
det
du benämner moln


drabbas ej av panik
då du tror dig inte veta riktning
se molnen segla


har du sett kristallvindarna svepa


med fingrar röra vid
lyfta sanden


moln vackra regnbågsmoln


är du


var
var


i


och det hände sig att kristallgårdarna blommade


det fanns en gång
och det hände sig att
kristallgårdarna blommade


i dina ögon
i ditt bröst
av dina steg
av dina händer




de renaste kristalljus
i den blomningen var detta
tankens ursprung


tankens
ursprung


den skapande källan


kristaller gavs färger av
hjärtordens stjärnandning


den andningen var i detta skeende inre andning
den andningen kan vi helt enkelt benämna fantasin


kanske ljuset blev för starkt
kanske tanken inledde jämföranden
kanske tanken inledde beräkningar
av allts dignitet av
allts täthetsgrad




tanken lägger en snara runt halsen


avskär
förbindelsen


därigenom stiger grämelse in i bilden
grämelse av att ej nå fram


lyft din blick in i
björkarnas skira grönska
i björksalarnas solkaskader


så ser du det
upplöstas


allt

Inga kommentarer: