fredag 6 november 2009

29 oktober 2009

Något drog för hårt i tråden, sitter i silverne nåls öga söker se tråden.
Detta är en vacker bild, du skrev även: lyckades slå knut på mig själv.

Du sitter inte i nålsögat till prövning – det är inte alls så, vad ser du.
Jag ser nålen, den står i marken, nålen kan lika gärna vara ett spjut, en pil, ett svärd, mitt inre berättar att detta är en nål.
Sömnaden stannade av ty någon drog för hårt i tråden. Jag ser mig själv sitta hopkrupen, hopknuten – det är en robansknut/knop
Söker se ljustråden.
Så är det, du ser nålen, den jordade meningen, något/någon drog för hårt i tråden, du väljer att slå knut på dig själv eller det sker genom vår vilja ty du skall icke ramla ur ditt öga, det är en mycket konstfull knut, den är en keltisk knut, den är av strömmande linjer vilka aldrig överger varandra.
Det är inte meningen att du skall ramla ur din väg på grund av någons ständiga vill. Du kan icke uppfylla denna varelses orsak till liv,
Det finns en innerväg en ytterväg
Dessa skapar livet
Skapar skapelse
Var sker det – i deras möte.
Kastanjevinden berättar trädets historia i framförsikt
slungar icke slagsvärdet utan mening
vinden har ena handen inom fram
runt framombarnet
du började leva med
i den totala upplösningen skapades livsglöden
ögat strålade ut i världen
ögat såg livet innan det föddes
i ögat var embryot fostret
pupillen andades
runt pupillen vandrar strålvägar
kastanjevinden berättar om barnen
de lekande barnen
kastanjeskal är fascinerande
rosens stjälk stam bar taggar
kastanjens skal är en spikklubba en svepeskål
taggarna är där
inom svepeskålen är det vackra terraskalet med vitöga
inom detta hinnskalet inom denna hand frukten
den vita blomklasen inandad

Kastanjevinden
berättar trädets historia
i framförsikt

slungar icke slagsvärdet utan mening

vinden har ena handen
inom fram

runt framombarnet

i den totala upplösningen skapades livsglöden

ögat strålade ut i världen

ögat såg livet innan det föddes
i ögat var embryot
fostret

pupillen andades
runt pupillen vandrar strålvägar

kastanjevinden

berättar om barnen
de lekande barnen

rötter stam krona
i krona blommar vita granar

rosens stjälk stam
bar taggar

kastanjens skal en spikklubba
en svepeskål

taggarna är där

inom svepeskålen är det vackra terraskalet
med vitöga

inom detta hinnskalet inom denna hand frukten
den vita blomklasen
inandad

kastanjevinden
berättar trädets historia

i framförsikt


Blottad
Sorgetåget vandrar genom dalen

tyngda äro stegen
jordaxlar äro nedsjunkna

rygg är böjd

händers fingrar
smeker undan
stegsmärta

hud blottas

ögons dimmoln skingras

vattnar

spårknoppar

skepp

tar in vattenmassor
klipptand

skar upp skrov

ack jag sjunker
jag öser
öser
ur

hör isskratt

det är
menings löst

ack jag sjunker

sjögräs flätas samman

bär livet

ligger stilla bidar nattvind
*
Hand
jag är



trött

länge har jag ropat

stiger in i min hand

den känner mig
vaggar mig till sömns

i hjärtat sitter vi vid elden

samspråksandas
*
ängsvandring

spår

i natt
svart

stjärnvind andades

vinge

lyfte

själsblad

läs mig
omfamn

Inga kommentarer: