torsdag 1 april 2010

1 april 2010

ja, det är svårt mycket svårt att inför sig se så stora mängder av enskildheter och samtidigt inse att allt är ett
att allt är ett och samtidigt förenat
ställ dig där högst upp på klippan, se jordeskönheten

se världen

alla världar varje detalj är en detaljrikedom en värld i världar
se dessa världar inte spretiga inte lemlemmade
se dem i auraandning, vad blir de
vad
blir
de

ringar
se ringarna
cirklarna andas in
samt bli
en stor vid cirkel
ser du havet
ser du ringarna

cirklar söker sig till stranden
varför
för att uppleva gränsen
inte alls
de upplever famnen

ser du ringarna från mitten andas de ut
åter världar världar
urstigna från var
från
inte från
ur
inte ur
utstigna därmed instigna

en cirkel
fler cirklar
storoändligt vacker är cirkeln

älska cirkeln
icke för dess gräns
för att gränsen därmed upphör

älska dig själv
varför

därför att du då älskar allt
allt
älskar dig
allt blir inte
allt
är
kärlek
älskande
energier
ur
kraftkälla

vältra stenen från grottan
hjärtgrottan
vältra stenen bort
upplev vingar
solvingar lyfta dig
allt
sitt vid månmoders vida kjolar
lyssna till källan
inte till
upplev du är källan
källan är allt
allt är källan
ursprung
ur sprung
inte ur
i cirkel strålar ljus
värme

allt är
kärlek
förlöst
oförlöst

födelse
är

ja, det är svårt mycket svårt att inför sig se så stora mängder av enskildheter och samtidigt inse att allt är ett
att allt är ett och samtidigt förenat
ställ dig där högst upp på klippan, se jordeskönheten

det är lätt att inseende
insiktsfullt förstå den helande effekten vid eller av en hands beröring eller i upplevelsen av en varm omfamning. ordet helande är intet annat än hel – helande – hel är helhet, sätt en spegel till ordet så kommer du att läsa het hel , det vill säga; namngiv dig hel.
Allt är förenat.
förenat, trådar vackra
spindelmor väver
väver drömväv
regn falla
tårar
lycka
glädje
sorg
kärlekens lov
vävande
sakta lugnt
stilla
spinner hon väven

regn falla
tårar
pärlor
droppar

tindrande
gryningsljus
ack
låt icke skönheten brista
sol
kysser varje droppe

spindelmor
ler
ser

bladen
vikas ut
av

fingerkärleks
öga

allt är förenat.
förenat, trådar vackra
i en väv
energitrådar
lek med bilden – lev med bilden – lek icke ty trådar kan brista,
vill du leka inse då lekens kärleksvilja
lärande
lärande gå
lev med bilden
av marionetter
se inte bilden vara ett övertagande, ett manövrerande, hur kan detta bli manövrerande
se då trådarnas genomsiktlighet, regntrådar, lustrådar
tindra
skimra
ja
visst de är sidentrådar
skira
vackra hållbara
hölje
höljande om
spindelmor
väver
hur kan det bli göras till ett manövrerande av ett väsen, hur
se då trådarna
bliv medveten
i medvetandeljus se
ni är förenade

då trådar har trasslat ihop sig
klipp inte

hon kammar
kammar hår med kam av vitt elfenben
ebenholts är natten dagen är elfenben
de mötas
stjärnor gnistrar

förr användes icke utredande krämer balsam
då syntes hår
gnistra

kroppen
alla kroppar är givna hud
tipis stå i ring

i cirkel

små
små porer hål andas

stjärnor
glimmar
tindrar


ni är förenade

då trådar har trasslat ihop sig

knutit ihop sig
blivit knutar är det fullt möjligt att reda ut
lösa knuten detta utan att förstöra sära dess mönster
dess linjerikedom

då trådar har trasslat ihop sig

knutit ihop sig
blivit knutar är det fullt möjligt att reda ut
lösa knuten, en knut alltför hårt åtdragen hindrar strömmen
trasslade trådar, härvor har behov av att redas ut, trådar vilka slitits ut eller gått av har behov av vad
av vad

fråga

har behov av vad
av vävknutar

frågan svaret
svaret
frågan
är en vävknut
aldrig ett övergrepp ett överkliv ett övertramp

trasslade trådar, härvor har behov av att redas ut, trådar vilka slitits ut eller gått av har behov av vad
av vad
av vävknutar

se energiströmmar vara marionettrådar, inte till att manövrera en docka
utan; då behovet finns/är gives möjlighet till helande
den vilken utfört ett dockspel med marionetter vet att den rörelsen erfordrar full medvetenhet;
blicken riktad ”ett steg före” fram samt långsamma upplevande rörelser
vad sker annars
vad sker
ställ dig
frågan

nåväl livet är inte ett dockspel; detta är en bild för att tydliggöra trådarnas vägar; ljustrådarnas ljusvägar

det existerar icke dolda gömda fördolda sanningar i sannheten, i det rena ljusets kraft i den rena värmens kraft

töm förståelsen på alla vedertagna svar

ställ frågan
invänta
in vänta
svar


Mannen

min vän denna dag lever mina sinnen i berättargärning
elden brinner i spisen levande ljus skrider stilla
fönstren, ögonen mot eller kanske är det till världen
Är skrudade i genomsiktliga purpur samt ultramarinslöjor gardiner.
visst är det förunderligt med fönster,
de kan öppnas både inåt och utåt, ja – inte på en gång samtidigt eller är det så
hur det än är så gives alltid valmöjlighet
då jag tvättar dem då är de öppna åt till alla håll

ibland fylls jag av lusten att ta ett steg ut och bara flyga
så möter blicken örtagården trädgårdslandet
det är då jag beslutar mig för att stanna
stanna ännu en stund
fingrarna börjar sprittande längta till jordkännan
smeka undan löven
jorden den jag kupade runt rosorna
men, den där riktiga känslan vill inte infinna sig,
jag vet att den kommer då de ropar på mig
Så jag bekymrar mig inte så mycket över det.

låt mig berätta hur dagen ser ut runt mig
gråskimrande silver är dagen
nattens regnmantel har böljat
snöhjordarna vandrar allt längre bort
pälsar skimrar, gnistrar
ur deras andedräkt skrider våren
snart lever snöhjordarna i hjärtans minnesrum
i visshet om återkomst
i ljusgivargärning

upplever savens stigande
upplever pärlors snara skrudansankomst
upplever livet stiga allt närmre synligranden
men, den där riktiga känslan vill inte infinna sig,
jag vet att den kommer då de ropar på mig
Så jag bekymrar mig inte så mycket över det.

jag ser fjädervippor givna av
inte färgade av väder och vind mera av grällfärger
hårt virade är de
fastsurrade
surrade fast
upplever deras vindkännan

denna dag väljer jag att inte vara i

låter blicken rinna ut över ängen
stiga över skogsdungen
röra vid trädens toppar
så jag älskar er
vidare rinner blicken ut över sjön
så skirtunn är isen
havet andas den upp
blicken rinner över havet
himmelhavet
vattenhavet
jordhavet
så är det

denna dag väljer jag att inte vara i

jag upplever att du ler då du läser det, det gör jag också
du vet ju det jag vet

i mitt vara har det funnits en man
i mitt liv
i denna resa har det funnits en man
därmed finns han

hör väggar eka tomma
stegen slår emot mitt ansikte

vinddragen är isande
händer fryser
fryser

värmen rinner ut

lindar armarna varv efter varv om

eldar i spisen
den dånar djupt

kroppen tar inte emot
orkar inte

bekymrar mig inte
jag vet att det måste vara så

ibland tämligen ofta
det är ett annat slags värme vilken talar

väggarna ekar
ekar tomma

ur dem stiger morfar
rak ren klar

då jag ser in i din skarpa blick
möter mina ögon örnen

du bär mig till klippan
sluter dina vingar om

berättar sagan
livets saga

jag ber honom
tag mig med

han omfamnar mig leende mildstilla

säger; vi reser än en stund
jag lämnar min blick hos dig älskade dotter

solen har nu brutit sig igenom varje spricka
himlen andas blåskimrande
fåglars vingar sveper ljus
lindar ljussånger
runt vart hjärta

vet du min vän
förunderligt är det

jag ser fjädervippor
de hårda metalltrådarna
lindar upp sig

vet du min vän
jag ser regnbågsfåglar flyga

nu flyger jag med dem ty vindarna andas fria i blomnings stund

Tack att Ljus och Värme Är Hos Dig

Själsöga

*
trådar vackra

spindelmor väver
väver drömväv

regn falla

tårar
lycka
glädje
sorg

kärlekens lov

vävande
sakta lugnt
stilla

nynnar

skynda icke
små
rosenbarn


spindelmor väver
väver drömväv

regn falla

tårar
pärlor
droppar

tindrande
gryningsljus

ack
låt icke skönheten brista

sol

kysser varje droppe
ansiktsljus

spindelmor
ler
ser

bladen
vikas ut
av

fingerkärleks
öga
*

Till är

vältra stenen från grottan
hjärtgrottan


vältra stenen bort

upplev vingar

solvingar lyfta dig

allt


sitt vid månmoders vida kjolar
lyssna till källan


inte till


upplev du är källan
källan är allt


allt är källan

ursprung
ur sprung
inte ur


i cirkel strålar ljus
värme

allt är

kärlek

förlöst
oförlöst

födelse
är

*
Se

världen
alla världar varje detalj är en detaljrikedom en värld i världar
se dessa världar inte spretiga inte lemlemmade
se dem i auraandning, vad blir de
vad
blir
de

ringar
se ringarna
cirklarna andas in
samt bli
en stor vid cirkel
ser du havet
ser du ringarna

cirklar söker sig till stranden
varför
för att uppleva gränsen
inte alls
de upplever famnen

ser du ringarna från mitten andas de ut
åter världar världar
urstigna från var
från
inte från
ur
inte ur
utstigna därmed instigna

en cirkel
fler cirklar
storoändligt vacker är cirkeln

älska cirkeln
icke för dess gräns
för att gränsen därmed upphör

älska dig själv
varför

därför att du då älskar allt
allt
älskar dig
allt blir inte
allt
är
kärlek
älskande
energier
ur
kraftkälla

Inga kommentarer: