lördag 13 oktober 2012

den 13 oktober 2012



godavackra
höga

upptag mina tankar
i eder

tala till mig
i det vilket är
är

jag beder er

upptag
mina tankar
i
eder
*

ett syndrom
syndrome
är en summa av
symptom
komna ur en orsak
symptomen är komna ur ett långvarigt bortseende
från symptom av orsaken vilken är en el - dosa

syndromet är växandet av dropparna vilka obehindrat fallit samt vuxit till ett berg. hårdhetsgraden är av samma dignitetsgrad vilken den lagda slöjan bär.
med andra ord; rör du vid varje droppe smälter denna. regnbågsfärgerna omsluter ditt finger samt sprids.
detta tillstånd var droppens ursprung vilket hölls åter av den felkopplade tråden;
den åt sido kopplade tråden vilken orsakar säkringens sönderfall, kortslutning, utlösning. detta förorsakar ett strömfall, ström av energier, strömfallet orsakar förhöjd förbrukning samt utmattning. säkringen eller proppen vilken gickär – kan vara tillitsfall
kan vara
allt
mellan
himmel
samt
jord.

du kan se dropparna
samtidigt kan du se barnet gräva sand med spade i hinken
barnet bygger

sanden måste vara precis lagom fuktad för att vara det sand är i sitt ursprung
*
ansamling
vad är ansamling
är det detta du ser i det dina ögon snärjda
suddas ut i pleromats öga
där du upplever dig bländad ur djup av skönhet av kärlek, lärlek;
däri din syn stiger in i är

ansamling är det anklangen
kallelse
det du upplevde vid ditt första skrik
förtvivlade skrik
då du insåg att du lämnat pleroma för att förverkliga det överenskommelsen är
denna överenskommelse är det nya av det gamla det gamla av det nya är pneumaandnings frihet
nu plötsligt är du i ett begränsat rum, en kropp i en kropp av en kropp av världar
du skriker ty du har behov av andning
måste lära dig andas denna luft vilken i varje por bär doften av pleroma
du var icke medveten om din andning där i världsnattens skönhet
denna natt så evig vacker
natten är ej mörker
det begreppsbenämnda  mörkret; det är den mantel natten gavs

natten är i det allt är
se in i nattens stjärnhav
varje stjärna
en ansamling
en anklang
stjärnor
helhet i balans
stjärnskott visas
visar allts uppgång samt nedgång
visar evigs kärleks hand och nedgången blir uppgång

en stjärna vattnar dagen med stjärnvatten

strid är floden
i stormar av födelse
vilket annat ord är att bruka än födelse
detta har vi rådbråkat om i fredsfrid
vi visar ord samt innebörd, ursprung samt insprung
räds icke frukta icke att bruka orden
vi talar dem du talar dem
låt icke din undervisning av oss bli till en spärr för dig samt för oss att nå dig. bruka orden ty du skriver skönhet ur orden

strid är floden i stormar av födelse
födelsen är ny
det nya står alltid inför ansamling
det är en strid att stiga in i det nya från det stillsamma vilket ej är stillas
floden virvlar ej alltjämnt. floden virvlar, andas lugnt förenas floden med sjön med havet med bäcken med källan.

striden står mellan ande samt kropp och kropp. märkligt är detta ty de är i en i ett
kroppen eftertraktar ande för att stiga ut ur tyngden. anden eftertraktar kroppen för att stiga in i tyngden. ändå är denna tyngd densamma. denna tyngd är en kraft och kraften heter giver liv. för att anden genom kroppen skall kunna förverkliga tyngdens innebördsvilja – urviljans kärlekskraft vilken föder liv, vilken ej skär av liv. så skrevs orden: ”ur tyngden kommer nåden”
ande samt kropp i omfamnande kärlek vari själen strålar i skönhets rörelse.
blicka in i natten
natten är ej mörker
blicka in i hösten
hösten är ej slutet
blicka tyst in i
sömnträdets krona
lyssna till tonerna
av han vilken andas i gryningsflöjten
se henne
i sömnträdet väva korgar av tanketrådar
fylla korgarna med blad
oskrivna blad

blicka tyst in i
sömnträdets krona

se fåglar
lyfta

dagens
slöja
*
låt oss se efterbörden
efterbörden är förbunden med barnet med modern
låt oss säga med arvet
den klipps av
det förgångna klippes av
de visa folken
läste – studerade
efterbörden innan. innan de vad.
vad gjorde de, de visa folken grävde ned efterbörden stridsyxan. den blev till näring
till
samt i
jorden
*

personlighetsfält

du är en individ

en indivination
in
dig
vid

samt en ”svävande.” kosmosmanet
var gång något eller någon ab okänd anledning söker klippa av din tillvaros nåd ur tyngden avkänner tentaklerna detta samt borde då brännas.
en gång möttes hjärteldar icke materialiserade kokor

är person individ
är individ individualitet
in
dig
vid
du
alitet
är person personlighet
är personlighet samt person
individ

se fältet med majs samt fågelskrämman; inspektören
vi lämnar i detta allt vilket kan finnas samt finnes där i fältet

detta är ett kraftfält
nu blir det i berättandet ett personlighetsfält
vari maktväsen så kallade uppfostrings anstalter, uppfostringsväsen eller verk har sökt likrikta individen. det fungerar inte så bra med likriktad ström överallt, mångfalden behövs
någon eller något har planterat mer eller mindre stuckit ned de förgroddade plantorna i jorden odlar personligheter. i kärnan, kärnorna andas individen; pleroma.
visst är fältet vackert där det vajar i vind
det sker saker – därmed blir fältet för inspektören ett minfält fyllt med snubbeltrådar – det sker saker sker ting – tings – vilka planterarna farmarna harmarna ej tänkt på, ej räknat med, ej kunde räkna ut
regn uteblir
solen gassar
eller regn forsar ned
fåglar är hungriga
räddar solkornen
kommer i stora horder
gräshoppor
larver
ja
allt
vad du kan föreställa dig

detta är det vilket sker i personlighetsfälten fältet
livskraften sinar av olika anledningar
varje planta har behov av sin livsnödvändighet och detta är mångfaldens skönhet

däri är behovet av genuina möten däri ögonen är blinda
det vill säga vidseende
ty de möter ej likriktat
de ser samt upplever urpersonen vilken är individen
vilken är solkornet av månhand i jordehand
hjärtats röst
källa ur vilken bäcken porlar
ur vilken pilträdets fingrar
lyfter toner
genom att röra vid

bäckens
strängar

*
ännu är markerna mjuka, fyllda av regnsjöar.
lägg ditt öra till marken. under huden andas sjöar
tusensjöar i en
oblatssjöar

lyssna
lyssna till vattenfolkens nynnandevaggande
slut ögonen in i sömn
vandra mjuka steg
rännilsvägarna

skalbaggen där
under en av ekens rötter
iakttager stämmans rörelse
säger slutligen
vad är det du egentligen säger,
sant är det att markerna är mjuka ännu.
fyllda med regnsjöar
visst sviktar markerna mjukt med varje steg
stegdämpande matta
hud
regnsjöar
fyllda med regnsjöar är det jag undrar över
varför säger du så
har markerna brunnit, är detta
dessa regnsjöar vattensäckar hitflugna för att släcka elden
har jag sovit här under ekens rot
medan detta skedde
ja – regnsjöarna undrar jag över,
varför säger du så sade skalbaggen och kliade sig förstrött i håret
och
vem är du
och
till vem talar du

det är
tyst

det är tyst i en stund
en vakandestund vilken vara tills timaglaset
vänder

vem lyfter glaset till munnen
tömmer kristallkornsdroppar
släcker törsten efter samtalsglöd

skalbaggen väntar tålmodigt
skalbaggen är ej rädd för tystnaden
snarare tvärtom

skalbaggen brukar ej snara sina byten
skalbaggen vet
tålamodets jämnmodssång

skalbaggen väntar tålmodigt
skalbaggen är ej rädd för tystnaden
snarare tvärtom
tycker det är skönt vila öronen från alla bullriga rörelser
häromdagen
häromdagen rasade taket av
skalbaggens hus
 eller snarare lyftes av stöveltramp
fastnade däri

skalbaggen kröp vidare in i tystnaden vilken behaglig fyllde platsen

då öppnades tystnaden;
du frågar vem jag är
jag är
vem
du frågar till vem jag talar
troligen till dig ty jag talar till den vilken verkligen hör

vem
hämtade andan vid sagobrunnen

sjöarna är samlade i haven
det brinner en eld
av vatten
runt den elden sitta de alla
sjöar samt hav
sade jag i haven
naturligtvis är det med haven

vi har kommit alltmer att bli de glömda folken
ja- de försöker ju till och med täcka oss med svarta sjok
trots att de ständigt törstar och vill hålla sig rena
vi har kommit alltmer att bli de glömda folken
hur kan vi då skänka pärlorden
en av de äldsta sjöarna ur haven
lade handen över bröstet
precis där hjärtat lever

jag hör
sången

sången under huden

så låt oss göra så
innan markerna hårdnar helt

vem steg in i tystnaden
så gjorde skalbaggen
båda med
händer

över bröst


Inga kommentarer: