onsdag 24 oktober 2012

den 23 oktober 2012



ser du den grå
skymningen stiga in
i gryningstimman
innan solen sträcker fingrar
är den grå daskig

vandrar dank
slår dank sägs det

den har vandrat i natten vida
är trött i ögonvinklar
i vrår

den ger sig möjligheten att slå dank

så sträckes det första solfingret upp
eller det första solbarnet viftar med handen
jag vet
jag kan
låt mig få göra

magister grå skimrar i ögondjup
tillåter barnet möta

med ens skimrar grådask in i möjligvarande

magikern kan välja vara i så kallade vanliga kläder
ej visa sina magierstyrkor och varför skall jag skylta med dem jag är ej ett skyltfönster ändå kastar solen reflektioner i min ruta. ett skyltfönster kan mjukt framhäva kan även skrälla i färger vilka får dig att omedelbart stanna. skyltfönstret är förmedlare av egentligen sömn samt dröm skänker sömn samt dröm. båda dessa är helande. i vilan andas du fjärran från dagsljusets svärmarstickande orosmoln. stundtals är de så starka att du ej förmår föra fösa undan dem, föra dem in i stallet i kupan. då vaknar du in i dagen trött egentligen mer trött än innan du slöt ögonen.
skyltfönster kan visa det vilket finns till buds, de kan även locka. locka kan vara negativt i sövandeaspekt. locka kan vara positivt i bemärkelsen av att lyfta dig ur klisterburken.
magikern
skänker sömn samt dröm och det är egentligen ett klarvaket tillstånd ety det visar möjligheternas verklighet. visst går det att säga att det är tricks, allt går att bortförklara. skyltfönstret är mer påtagligt, eller är det så.

magikern
kan stegra elden, visa dig det otyglade
magikern kan samtala med elementen. med sfärerna samt därigenom undervisa dig.
magikern kan i dina ögon måla landskap vyer vilka är ditt inres verklighet

det magikern med sina hjärtfingrar skapar är bilden av dualitetsvävande in i helhet

(av origo)

han viskar
hon viskar
tala ur din renade stämma
ur svarta åskmoln
skimrar solfrön silvrande

svarta moln är en ibisfågel
bärandes regn
droppar
pärlor
i skruden

vita moln seglar in
skimrande
pärlemorskrud

jag besökte havens
snäckstränder
ler
vit ibis

vita moln är en vit ibisfågel

solen glöder i skymning

se ljusvävar
vilka strålar från en punkt

röda moln svävar

jag talar med renad stämma

ur origot
av gudsögat bryts ljusets strömmandefält

cinnoberröd ibisfågel svävar

trenne
vakar med nattens midnattsblå
stjärndiademsdrömbro
*

nattens ljud är så befriade
skrällarna hålles åter
hindras ej; det är mer bilden av stim
stimmande barn i kaotiserad lek
från utsidan är leken kaotiserad i de blickar vilka sägas ha överblick

vad sade du;
är överblick kontroll kanske kon – troll. kanske är det handen vilken omsluter barnet, så barnet kan leka sina världar, lärandevärldar utan att drabbas av blodslag, utan att ärrdrabbas. är överblick kontroll kanske kon – troll. trollen har givits besynnerliga tolkningsbeteenden av människomund vilken ser på trollen i blund
vad sade du;
jo, hindren här är ej hinder och är dessa hinder frågar jag dig;
ser du hindren
ser du hinden
hinden hoppar ej över utan att ta tag hoppar ej över för att frånse, hinden hoppar över stängslen, de stängslade frihagarna. ser du hindens graciösa kastanjettskritt.
den kaotiserade leken;
ser du hararna vilka skuttar i ängen. stig in i skutten om det jag dig ber, stig in i leken och du skall uppleva barnens leköverblick. kan du nästan höra dem sjunga; ”denna ringen den skall vandra från den ena till den andra”, den sunda leken består ej av det slaget av konfrontation och så var det detta med kontroll
kon
troll
konen är en geometrisk figur en geometrisk form
i höstvinden bär trollen kanske en tankeluva vilken håller höstvindarna mer samlade eller kanske är det en konluva.
utifrån ser löv, bladsläppande kaotiserat ut
säg är det kaos
och vad kommer då ur ordnat kaos’ur ordnat kaos kommer spirandevilja
kommer gryningsljus
världsvidas andning
världsviljans andning

nattens ljud är så befriade
skrällarna hålles åter
till seende
skrällarna hålles åter
ser du skrällarna hållas i hand

i skafferiet står burkar
burkar med kakor
säg mig;
varför serverades sju i fordoms kakfester; vad benämndes dessa sju
kanske;
snitt, toppar, schackrutor, bondkakor, korintkakor, plättkakor, drömmar

så klättrar någon på hyllorna
suget drar
balansen ligger hoprullad i glömskeblad
burkarna faller
skramlar med en skräll
hela
huset
vaknar

luften genomfars av flygplan
snabbhastande
plötsligt höres en ljudskräll
tystblad
faller
natten kupar händer runt skrälljud
vaggar häftigt påkomna utfall
vad sade du;
infall

så låten infallen komma
mogna
stiga ut
utfall
ut i fall
det är meningen

utfall infall kan stegras till förblindande omständigheter
bindlar, bindemedel
stiga in i maniska uttryck
manisk lövfällning, så kan det ses
kaotiserad lek kan ses vara manisk
vem sade så
sade den vilken vuxit några tum mer upp i luften detta
det är maniska rörelser i människovarat
så vore de magiska fingrar så vore det skönhet
det är en mycket speciell mani vilken utbränner månget växande
det kan benämnas egomanin vilken är det måttlösas bojor. måttlös är ej gränslös, gränslös är ej måttlös och är dessa detta så är detta ur positiv anda. egomanin är uppförstorandet, uppblåsandet av det egna jagets betydelse.
ordet uppblåst stiger fram och nog går det att blåsa upp sig samt kväva; de flest ryser i det mötet.
ser en film framför mig en indiana jones film; de jagar en sten. det är en jakt. jag, den visar egomanin samt följderna fällorna, avser ej gå närmare in i detaljerna. så ser jag kannibalism och det kan jag se vara en följd av egomanin även om ursprungsfolken brukade kannibalism ut ur många grunder. jag ser mer hönor i en hönsgård vilka drabbas av kannibalism. så ser jag offerriter. alla dessa nämnda sammantagna innehar ej vackra stämmor ty de säger; res dig ej upp

genom de bilderna ser jag människoväsendet bli en massa, oformlig, dy.
däri säger jag ur en helandeaspekt;
res dig ej ur
dydragande
trögflytande bubblor
vilka i ultrarapid synes spricka
vandra
utan lemmar
utan leder
utan fötter
kräla
och du är nära hennes hjärtslag

däri
vaknar
ditt inres stämma

du upplever det du tillfogar ditt själv
samt därmed allts själv

ego är vackert i sitt upphöjda ljus

Inga kommentarer: