så är det med drömmen
drömmen är det moln du är i
i natten
kokongen
skalet
i gryningen
är du sexårsbarnet
i dagen är du sjuårsbarnet
det talades undergång år 2012
vilket är femårsbarnet; det
omedvetet
omedvetna faktaiakttagande barnet
detta barn förgicks ej
detta barn steg in i 2013
vilket är sexårsbarnet
och visst var det smärtsam
med många fall stötar samt
resanden
in i
2014 vilket är sjuårsbarnet
allt är evolution
cykler
se detta
och meningen skall stiga fram
koden ligger i dröminsikten
i nattens stjärnklara medvetande
detta medvetande är ett nät
kastat
tag detta nät med dig i dina ögon
förverkliga stjärnorden
lägg din bön i fjärilens vingar
och den skall bära dig till
in i ditt hjärtas svar
hon vänder ansiktet
in i befriat
och i gryningen är luften tunnare
tvagad i drömfloden
det är i den stunden de flesta
stiger över
flodens tröskel
ty övergången
in är renare att andas
lättare att andas in
detta utan påverkan av
de nu renade tyngderna
vilka i detta tillstånd svävar
fria
i förhoppning att de vilka bar
dem
ej skall återfästa dem
på linorna med klädnypor
och låt oss tala om längtan
denna längtan vilken ofta äter er
denna längtan vilken hindrar er
se skönhetens skapande
de kallar det hindersprövning
ser meningen i denna
hindersprövning
lär känna varandra
möt
släpp
möt
ni fann ej varandra ni är
funna av varandra
finner varandra
låt oss tala om längtan
denna längtan vilken hindrar er
se
skönhetens skapande verkan
se skönhetens skapande skeende
denna längtans saga är tankens
tänkande om
i det tanken likt en tuggad
körsbärskärna spottas ut
ser du
längtan är ovisshetens maning
till själen
en maning med kärlekens stämma
vilken ljuder
var stilla i din skönhet
du
spirar
spirar i hjärtjorden
ja
denna längtan
är det sovande medvetandet
vilket befinner sig
ständigt i det så kallade vakna
medvetandet
vilket ju är en chimär
vilket är en lagd i skugga
illusion
vilket är den oskarpa linsen
det repade glasets oskärpa
ytglaset
det immade glaset av de frustande
försöken att genom glasens yta se
de tummade bladens tecken
denna längtan är
låt oss säga
sexårsbarnet vilket trilskas med
kroppens alla lemmar
vilka är så irriterande
lemmarna är i vägen ändå
är lemmarna ett behov
ja lemmarna är fyllda med
samt av möjligheter
sexåringen vilken befunnit sig
inom kokongen eller
skalet, ägget, jordeägget utanför
moderskroppen, livmodern
sticker nu lemmarna ut
genom kokongen genom skalet
ty barnet skymtade ljuset
livsljuset
vilket viskade varde
och detta var den tredje
viskningen
men skalet spricker ej
skalet hänger vid
kokongen spricker ej
kokongen hänger vid
barnet behöver komma underfund
med koden
vilket för barnet in i skolmognad
barnet är längtan i detta stadium
längtan behöver vägledas
skolas
det är i den stunden
det är då barnet stiger in i sju
år
allt börjar stelna
allt börjar ta form
allt börjar ge ytunderlag
det är klart synligt i barnets
kroppskonstitution
barnet ömsar så att säga skinn
allt börjar stelna
ta form
ge ytunderlag till livsstegen
jordestegen
barnet börjar längta hem
omedvetet längta hem
barnet upplever en tomhet
en del barn upplever starkt
utanförskap
börjar kanske slå föräldrar samt
omgivning
kanske i försök att slå sig in
det är besvärligt att hålla reda
på lemmarna
på denna värld vilken jag var
nu är jag
ja
vad
det barnet upplever eller mer
känner är
en distinkt närvaro av att inte
nå in till sitt hjärta
själen är en fladdrande vilsen
ständigrörelse
tillsammans med tanke tänket
vilket stänker fukt till det
stelnade tyget
i det gamla sattes barn i
skolbänken
och det var en vacker bild
lev med bilden av
trädgårdsmästaren
vilken sår i bänk eller bädd
uråldersträdgårdsmästaren
ja
skolbänken var en vacker bild
ty barnet har en sundlängtan ett
behov av lärande
lärande i balans med rörelse
så är längtans väg ett utstigande
till ett instigande
ett instigande till ett
utstigande
ty dessa behöver varandra
i parmetrisk rörelse
allt har tvenne poler
för att kroppen ej skall slungas
ut i miljonmolekyler
kroppen är ju kokongen och i det
fjärilen finner ro i andningen stillas tanken
ty nu kan fjärilen se sin blomma, se sin tillhörighet
vilken skänker fjärilen nektar
samt fjärilen skänker livet sin närvaro
och kärnan
kärnan fann sin jordehand
se så vackra körsbärsträden är i
blomning
upplev fjärilsdansen
upplev doften
upplev smaken
det är i den stunden du lever
längtans urkälla
den vilken väckte barnets
lärandebehov
det är i den stunden du kan
nedteckna längtans skönhet
i det längtans ursprungskälla är
kärleken till samt i livet
den kärleken är oändlig i
skapande skönhet
den kärleken är tilliten
är vissheten i att allt är dig
reda givet
lägg din bön i fjärilens vingar
och den skall bära dig till
in i ditt hjärtas svar
smärtan är en regnbågsforell
vilken glittrande simmarleker
uppströms
fångas den fastnar den
vad är dessa begrepp
fångas
fastna
regnbågsforellen upptages i
livets cirkel
den cirkeln är
kärlekens skeende
längtan
varje fjäril
har en egen blomma
en egen färg, doftfärg
ni är ju här av en anledning
an
ledning
en orsak
vilken heter instigan
instigans utstigan till instigan
och vad är detta
detta är att medvetet stiga in i
ditt själv
för att se att ni ej är
separerade
se att allt är ett
det finns ett uttryck vilket
lyder:
”det är en svår nöt att knäcka”
egot, självet,
det omedvetna är en svår nöt att
knäcka
för att se hela trädet
koden ligger i dröminsikten
i nattens stjärnklara medvetande
detta medvetande är ett nät
kastat
tag detta nät med dig i dina ögon
förverkliga stjärnorden
så är det med drömmen
drömmen är det moln du är i
i natten
kokongen
skalet
i gryningen
är du sexårsbarnet
i dagen är du sjuårsbarnet
det talades undergång år 2012
vilket är femårsbarnet; det
omedvetet
omedvetna faktaiakttagande barnet
detta barn förgicks ej
detta barn steg in i 2013
vilket är sexårsbarnet
och visst var det smärtsam
med många fall stötar samt
resanden
in i
2014 vilket är sjuårsbarnet
allt är evolution
cykler
se detta
och meningen skall stiga fram
du frågar mig hur stenar, hur
berg
kan vara träd
varför jag skriver alabasterträd
ädelstensträd
du frågar mig hur träd
kan vara berg, kan vara stenar
så frågar jag dig
människa
hur kan du vara träd
vara sten vara berg
vara allt i detta allt
detta du frågar mig hur kan
så kan jag svara dig
svara dig kan jag icke
vi kan lyssna
vi kan se
vi kan uppleva tillsammans
låt oss bläddra i denna stora bok
denna tjocka bok
denna tunga bok
med livsspannens rymd inom
så låt oss se denna väv
dessa gobelänger
vilka är lagda i lager
i lager
låt oss varsamt lyfta
ett blad
en väv
låt oss stiga in i det så kallat
första lagret
och hur kan vi egentligen veta
att
detta är det första lagret
jo
se dig
se oss
hur vi låt oss säga
krymper ur denna gestalt
detta är att se ett äpple sakta
skrumpna
skrumpna in i kärnan
detta är att se en ballong släppa
ut luften
vatten
luft
så är vi ett korn
en droppe en nanosekund
en droppe i begynnelsens hav
i den stora andningens lungor
vad andas vi
vad är vi
i detta är vi kärnan
vilken spirar i bergets grund
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar