söndag 13 juni 2010

den 10 juni 2010

exil

söker leva i mitt liv
i mitt liv
ser mitt inre
då jag ser mitt inre är det i gryning skimrande vitt ljus
det är vänligt
kärleksfyllt
det andas rent – ja, det gör det
samtidigt är upplevelsen insidan av snäckan av pärlmusslan
det är belysande: pärlmusslan
jag sluter mig alltmer
mussla är en symbolrelief eller mer relik
därför avser jag ej beskriva ytterligare detta sluter mig alltmer

söker leva i mitt liv
i mitt liv
ser mitt inre
alltmer är min hjärtträdgård icke för mig
söker finna stunder av migliv
vad finns kvar
jag har gett upp
ändå vet jag att mitt inre ger jag aldrig upp

levas i exil är att leva utanför sitt hem
det var en gång ett barn
varje barn är ett kungarike
varje liv är kungsgårdar

kungsörn


lyfter från cirkelrede


breder vingar vida

blickar med skarpa ögon

skarpblickad
svävar

näbben är böjd

skarpblick söker
finner

finner ekot av

detta eko är icke tomt
är icke givet upp

detta eko är det yttres svar av det inre

det yttre flödar in i det inre

detta eko är icke studsande förande bort
det är alltid återvändande


så sjunger vindar med

levas i exil är att leva utanför sitt hem
det var en gång ett barn
varje barn är ett kungarike
varje liv är kungsgårdar
det går att benämna dessa gårdar vara drottninggårdar
drottninghonung
är mycket välgörande

är en rikgåva till helande

helandeandning

dessa gårdar går att benämna tempelgårdar
det viktiga är att se den oändliga meningsskönheten

exil är ofta beroende av att ha blivit avsatt
eller tvingad bort
till flykt

leva i exil är att dö litegrann
är att dö mycket
är att svika sig själv
sin livsprofetia en gång skriven
av dig i kärlek

ja, jag skulle vilja utropa till samtlig mänsklighet:
exil är den egentliga döden, det människan benämner vara död
eller mer zombie eller spöktillvaro
ty exil är att leva den obegravnes
det vill säga att leva den osaliges liv;
dens liv vilken icke erhållit prästerskapets välsignelse
prästen är här inte en utomstående
intet är utomstående
prästen är det yttre, lägre jagets oförbindelse med det inre, högre jagets evigförbindelse med den högre atmosfären
den högsta andliga principen

prästerskapet blev ett yttreämbete i av människans sökande av vägledning

de gamla bilderna av demonutdrivning
eller exorcism
var ofta förenade med starkt skrämmande, chockartade tillstånd

dessa beskrivningar, beskriver mer eller mindre akuta kirurgiska ingrepp

organ är eller var eller blir blockerade, detta förhindrar friströmmandet

låt oss säga att stillastående dammar göres

flämtande ligga den sjuke
tältstavar är stjärnkretskon av skog
tältduken är given av djur
stenar glöder
eld andas
örter dofta
skallror ljuda
nynnandesånger lösa upp det stängda


det beskrivs i gamla skrifter om nedstigning in i dödsriket dödsriken
helandefolken steg in i den sjuke/blockerade
helandefolken fann de blockerade energiströmmarna
vad annat är detta vilket nu i dessa dagar - i detta år sker
helandeprocesser

nej
allt är icke det vilket synes
vilket synes på ytan
exorcism
utdrivning, fridsstillande av osaliga
alla dessa scenarion där stolar bord – det materiella kastas ut, virvlar är djupsymbolik
se bilder av stora skeenden samt se dem i det så kallade lilla samt inse innebördsordet:
helandeprocesser

bortanförorden

är ordens kyss

är ordens förklaringsljus’’givna av

änglars väsen
*

löserlåserupp

flämtande ligga den sjuke

tältstavar är
stjärnkretskon av skog

tältduken är
given av djur


stenar glöder
eld andas
örter dofta

skallror ljuda
nynnandesånger


löser
låser upp det stängda

*
nej du kom aldrig

nej

du kom
aldrig


därför sluter jag mina ögon

rör vid ditt hår
dina ögon
dina läppar

viskande kärleksord
fyllda av mening


i eldens värmande skimran

ännu en vaknatt

ser

nattfolken hälsa gryningsfolken


skölja dagens klädnad i källans vatten

öppnar ögon
möter exilens
gåta


trär regndroppar på silkestråd

lyssnar till klangstilla
i dröm



Inga kommentarer: