tisdag 1 juni 2010

den 31 maj 2010

ser rosenkvistar nakna
ett sting av smärta fyller mig
ett sting av smärta fyller mig ty vi har vandrat samman i många månvarv
vintern for hårt fram med deras andning
eller var det kanske annan kyla

ser rosenkvistar nakna till synes är de döda

stannar hos dem
med dem

rör vid rosenkvistar
upplever
fukt andas
fukt andas i dem ännu
kanske är det nattens regn de dricker

upplever liv
kryper nära
nära
ser att en del av dessa kvistar bär hemligglädje
hos en del av rosenkvistar kommer starka skott nedifrån

växandevilja är inom dem
rosenkvistar andas
andas lugnstilla

ser sniglar
vinbärssniglar
vinbärssniglar ”rinner” fram
fram med skalen

skalen är
torra nakna rosenkvistar
nära marken ”rinner” sniglar
vinbärssniglar lämnar spår efter sig

bäckar ljusklara
slem
slem är det
slem kanske någon säger

jag säger;
bäckar
ljusklara

överallt
i allt
ser jag denna oändligvida sammanvävan
ensevävan

det är i de stunderna jag inser den stora balanseringen

kroppars mångskikt

mångskikt är ett vackert ord

vaknade eller bar med mig i natten två ord
altruism, viket är en gärning vacker
det andra ordet är;
intruism
det vilket var inom orden var kärlek
ren kärlek
samt
vandra in i altrusim
sitter och tittar på orden och hela bilden stiger fram

älska förbehållslöst
tro förbehållslöst
skall tro bli levandeverklig är fråga en god väg
tvivlet är en god väg
en väckandeväg
genom det sker; in truism
in tro ism
ser så ordet
altruism
all tro ism
ism visar inriktning
låt kärleken vara din vägledar in i inriktning

ser intro ser alltro

i skrivandet ser jag stora svep
samtidigt fylls jag med att dessa ord vill vandra i läsarögat
skapa individbilder

så jag släpper orden

*

Stundlig

vid näckrosdammen

är en brygga


vattnet
solglittrar



mina ögon är mattade



lägger mig framåt
nära


väntar



mina fingrar
rör vid ditt

ansiktes

vackra
ljus



för en stund


strålar
mina ögon


så är du
borta

Inga kommentarer: