söndag 27 juni 2010

den 27 juni 2010

varför är det behov av ett instigande
upplevandeinstigande

detta behov har uppkommit av ett förflyktigande där grundstommen mer och mer har murknat

den vilken har huggit ved
vet splittrandeeffekten av murknad ved
murknat träd

då insikten infinner sig att allt är rörelse
är det helt uppenbart att livssjälen har behov av
innehar behov av upplevandeinstigande
detta för att frånkomma känslan av att förgås
ty genom att så totalt uppleva rörelsen i detta förstadium utmattas väsendet
inte en endaste rörelse uteblir
detta är verkligen att vara i varje blad
i varje så kallade del
samt uppleva allts rörelse
det är så ande/kropp är inte ande eller kropp det är samspel
därigenom framstiger
lever ande och kropp
ande samt kropp
därigenom kropp och ande
kropp samt ande

detta och
detta samt är mycket visande
härmed förklarar jag er för man och hustru
det sägs icke man eller hustru

*
Stegkorg

fläta din drömkorg i månsilverängd

släpp

din
ängslan

tag emot
andningsljus

lägg dina steg i korgen

vandra
in

gryningsmöte

se sol vakna
i varje droppe

hör morgonfågel lyfta kärleksvingar i
*

Midvandrat

riddaren av det blå berget
ser du skönheten
i dalen den
röda

så många mid har vandrat
midsomrar midvintrar
vårar höstar
tårar
tröstar

i skogshänder höres koltrast
hon trodde blint

ännu bär jag daggens doft i håret
ljusdroppar från en dansslinga
ej långt bort

jag har sjungit för dig i grenhängens skimran
sade näktergalen
jag har sjungit för dig
genom dagar
genom nätter
genom dina öppna fönster
nu slutna
sade koltrasten

var gång vi andats ditt hjärta
har vi lindat
pärlskimran
om


så många mid har vandrat
midsomrar midvintrar
vårar höstar
tårar
tröstar

i skogshänder höres koltrast
det är över

koltrast jag ber dig
för dina sånger
annanvart
jag ser en kvinna vacker
giv henne
svar
låt mig se henne
dansa
kärlekssånger


så har jag sett alla hopp släckas ett efter ett

sitter i kammare
med insjunkna marker släckta
hon satt i kammare
såg alla hoppets blommor
släckas
vissna
falla

det jag ej visste
det jag ej kunde förhindra var
hoppets blommors frösådd
att de sådde frön

så tändas vakande om

gnista flög genom
antände det sista hoppet

så har jag sett alla hopp släckas
gnista flög genom
trots min
nekan
antände det sista hoppet
sökte växande
hårt knyter jag händer om
knut efter knut

då bränner du dig
sade låga

det har alltid skett
lyfte mina rosenvingar in i vinden
så seglande vackra
brann de i
purpurlågas skensättning
iscensättning

från var kom du
fågel sitter på vänster axel
upprepar
se molnmarkers lugna
se molnmarkers lugna
se molnmarkers
se moln

handvinge skar genom luft ur högresfär
minnesvinge skrev ditt namn
ser dig ej
ser icke namnet
namnet jag så ofta uttalat

var är du
var är du min tvillingflamma

riddaren av det blå berget
ser du skönheten
i dalen den
röda

*

ansikte

så lägger hon sitt ansikte

ansiktsljus

i hav


alltför

beröran


hennes tårar

lyftas

av

vind


minns

en doft av






skog

Inga kommentarer: