fredag 4 juni 2010

den 3 juni 2010

så ofta seglar moln upp
bådar åska
bådar eldstorm
ängar
marker
skog hav

trädsånger
andas

fåglar är pilar
budpilar
sömmande nålar

solvävare
sänder vägar

vägar
pelare

se
se

vindar susar kvällsbris
sköljer seglandemoln
upplöses

allt är i ditt bröst

andas
andas

det är alltmer min övertygelse att
det mänskliga analytiska tänkandet icke är
analogt med den gudomliga logiken
den gudomliga logiken är icke det
vilket i mänskligt tal benämns vara logiskt

den gudomliga logiken är att ett plus ett är ett

det är ett tal upphöjt till ett
det är

ett upphöjt tillstånd av
är

det är ingenting
det är intighet

där lever urlogiken ur vilket allt steg
ur vilket urkällans andning steg

steg likt
omfamnande
kärlekens vingar
om alltet

ja
alltet
skapelsen vilar – lever – livvilar tätt slutet intill hennes bröst
kärlekens vingar höljer
är mantelflikar

flyg
flyg vackra barnet mitt

minns allt
alltid
mitt hjärtas rytm
närhelst du ropar är jag där
är jag hos dig
är jag hos dig med värnande vingar om

då du törstar fuktar jag dina läppar
fuktar jag dina linser
din hud
ditt vara
ditt väsen
med

tusendroppars regnbågsljus

flyg
flyg vackra barnet mitt
dina vingar bär dig
ty mitt hjärta är luften vilken bär dem
det analytiska tänkandet är analysens upphöjande in i ana logi vilket är
anande logos verklighetsandning
vilket är andande verklighet där meningen är upplöst mening
så fjärran från det vilket människosinnet ben’mner vara mening

denna mening är
är

så främmande tycks det vara för människan att säga jag är

se människan
hennes kropp är bålen
är bål
är kristallskål
kristallskål fylld med bål
med nektarsaft
benen strååla ut
fötter stå stadigt
i pyramidarform
armar strålar ut uppåt i pyramidarform
armar och ben är trianglars liksidiga sidor är V är A
men
där linjer stråla utgår fler och fler
trianglars toppspetsar möts i hjärta
åter är människan solkors
hon – Modern bär sina solkors nära hjärtat

anande logos är pyramidens skapande energifält
är allt
är ingenting
är den upphöjda meningen
vilken är meningslöshet
denna meningslöshet är högre mening än någonting’det är då någonting stigit in i ingenting och är därmed allt
är
är

detta är löst ur samtligt förstånd – manipulativt tankande av tänkande
tänkande är uppmaning given
tänk ande
var i menings lösta
vilket är mening fylld

*


Gryningsfjäril

ser det vackra

runt
er


vackerfolk


jag ser
kungsgårdar öppnas


ur var och en flyger en fjäril


se gryningsfjäril
omfamna ditt ansikte

du
är

blom

av

oändlig skönhet




Vet detta

så ofta seglar moln upp
bådar åska
bådar eldstorm
ängar
marker
skog hav

trädsånger
andas

fåglar är pilar
budpilar
sömmande nålar

solvävare
sänder vägar

vägar
pelare

se
se

vindar susar kvällsbris
sköljer seglandemoln
upplöses

allt är i ditt bröst

andas
andas

kärlekens vingar
om alltet


allt
alltet
skapelsen vilar
lever
livvilar

tätt slutet intill hennes bröst
kärlekens vingar höljer
är mantelflikar

flyg
flyg vackra barnet mitt

minns alltid

alltid
mitt hjärtas rytm

närhelst du ropar
är jag där

är jag hos dig
är jag hos dig med värnande vingar om

då du törstar fuktar jag dina läppar
fuktar jag dina linser
din hud
ditt vara
ditt väsen
med

tusendroppars regnbågsljus

flyg
flyg vackra barnet mitt

vet detta

dina vingar bär dig
ty mitt hjärta är luften vilken bär dem

*
Rundskimran

blåser icke längre ut ljusen

tillåter
ljusen

skimra

skimra värme

runt mina ögon i natten


så somnar jag innan de slockna



Stegbäran

tre skålar står framför mig

i nattandan

djupviolett
orange
silverguld


släckta äro skålar


vilken tänder du

sluter ögon

från hjärta lyftas låga
djupviolett skål tändas

se mitt väsen
jag är
körsbärsröd samt
indigofamnan
om ditt vara

vilken tänder du

sluter ögon

från hjärta lyftas låga
orange skål tändas

se mitt väsen

jag är
skymnings grynings instigan
med ditt vara



tänder du mig
sluter ögon

allt är stilla

ej evighet evigstilla

hjärtinreglänta
andas varsamt eldstrimma


det är också min vilja
silverguldskål tändas

se mitt väsen


så skrudas jag i
fotsida orange klädnad
djupviolett mantel faller om

silversolsmycke håller samman


stegen bärs


vidare

Inga kommentarer: