söndag 13 juni 2010

den 9 juni 2010

hur kan ni göra illa varandra i hjärtmöte
hur kn ni göra illa varandra där hjärta talar
där hjärta talar är kärlek
är kärlek av kärlek
av kärlek

hjärtat är så mycket mer
är så mycket vidare än hjärta

sjunk in i jordekropp
sjunk in i moder jord
sjunk djupare in
och se
för att se
hjärtat

se hjärtats andning
visst är detta en av de vackraste trumsånger
visst är dess harmonistämma
hela alltets sång
hela alltets mjuka sång
visst är dess stämma lugnvaggande
lugnvaggande in i ro
lugnvaggande ro icke tung medvetslöshet

se ådror
se alla strömmar
kapillärer
alveoler
alla upplyftbara namn

dessa kan även sägas vara bäckar
rännilar
rottrådar grova
grova, smala, tunna, sirliga
alla upplyftbara benämningar

se det röda blodets vägar
blådrömmande andning
röddrömmande pulsslag
syresättnings
frösättning

se källvattnets bubblor
pärlor stiga upp ur botten
dansa
hör mildbruset
se isen; där synes syrets bubblor
överallt i allt
är bilder
bilder – förklaringsljus

varför söker du våra namn
varför måste allt ha mänskliga namn
för att människan skall tro eller
du skall tro

sök icke det vilket är, inse det du allaredan vet
allt redan bär insikt i
tumla ej ditt vetande
du vet redan
har alltid vetat
redan är redlig
rufsa ej till håret
trassla ej till håret
trassla ej till det vilket är utrett

hjärtat har två vägar in och ut
två vägar två portar

var upplever människan sorg – hjärtsorg
människan upplever hjärtsorg över bröstet
är detta i bröstet i bröstkammaren

revbenen kan liknas vid portar
revbenen kan liknas vid portar eller dörrar
lungorna är på var sida om hjärtat
se luftvägarna
se strupen

hjärtsorg

skriket rullar

en ravin

upp

upp ur bröstet

lavastenar

glödande
smärtlava

hjärtat är illagjort

helveteskval

lavastenar
glödande
smärtlava



det illagjorda hjärtat är det
är det vilket människan benämner helvetet

helveteskvalen

upplev hur ljus sköljer in från ovan
sköljer genom kroppen
tar med
tar med gjorda tankar
negativa tankar
negativa tankar, ord, negativa fraser
allt detta vilket egentligen ligger utanför
utanför hjärtats sång
allt detta vilket förorsakar kroppssmärta
detta förs ned genom fotvalven
spehgelrörelsen gör att dessa valv är bollar
fröbollar
allt vilket sås tas om hand
tas om hand i kärlek

fotvalven är öppna i halvmåne
under marken är de cirkel

allt detta förs till detta oändliga reningsverk vilket är hennes kärlek
vilket är hennes moderskärlek
hon bär ett barn i sitt sköte
samtidigt är detta barn tusenfaldigat
alla barn
allts barn
alla hjärtan

andningen är väktare
det är inte svårt att se dessa gestalter
dessa gestalter i mantlar
allvarsljusansikten
i kärlek
skräms icke
andas med
följ andningen
andas in
denna
oändligvida kärlek

andningen är väktare
väktare över vad
över inkommande samt utkommande
andningen renar
därigenom är det medvetna sinnet viktigt

det medvetna sinnet är viktigt av den anledningen att då gift sipprar i oändligströmmars negationer vilka ej är urtanken överbelastas detta reningssystem; stenlunga
organnekrosis

det vackra är att för vart vaknat öga
slår ett värnande
varsamhetsblad ut
varje sådant blad är omvandlande
renande i tillsammanskrets

diamanten skär genom de hårdaste väggar
skär genom med rena raka klara linjer
diamanten är kol
diamanten är kol, svart ur glöd
svart ur glöd stiger diamanten
stiger diamanten ur solglöd
genom det vilket är diamantslipning
fasettslipning
stiger samtliga vägar in
stiger samtliga vägar
samtliga vägar
in

hur kan ni skada varandra
där hjärta talar

hjärtat är kärlek

kärleken är en vacker blomma

växande i hjärtgårdens vackerträdgård


omedvetet speglar människan de högstes, de höga väktarnas kärleksgärning

människan gavs inspiration
inspiration till skapande
skapande av atomenergier
kärnkraft

gavs inspiration till en energikälla
vilken var menad till hjälpargärning

till stor del skedde detta för havens alltmer kvävda andning

avfallet lagras i bergsrum

vilket avfall tas om hand av de höga väktarna; negativa poler, joner
vilka är hat, strider med mera
dessa är nedbrytande energier, skulle dessa släppas fria eller brukas av orätta händer – vilket människan så många gånger sett exempel på – skulle skadan bli än större än den varit.

varför skrivs det om svavel i samband med helvetet
ställ frågan hur svavel doftar och vad som sker vid inhalering, svavlet får dig att hosta
se hur svavel brinner
vilken färg har svavel, det är tämligen svårt att tillskriva svavel en sövande verkan
ännu en låga skulle vara med i bilden och denna låga är fosfor
fosforiserat ljus

överallt
i allt finns visande bilder

kemin, embryologin, de fysikaliska lagarna, vetenskaperna är icke mänskliga påfund
så berörde dig
människan
ett gudaväsen
du
människan såg uppenbarelsen

av gåvan

du
människan tog emot

människan
förmådde icke förvalta gåvan
hjälpare är runt människan

dessa hjälpare är
du
människoanden

stenar splittras

kristalljus

strålar

djupt berörd i mitt inre
i inre

möter jag varje ansiktsdrag

följer varje linje
finner skönhet

ställer mig i skugga
djupskugga
vind sveper om
fryser
solstrålar vet vägar
visst är det så
de följer mitt yttre
men det jag söker beskriva är den egentliga upplevelsen
solstrålars inrinnelse genom mig
jag är en sil
varje por en insläppsport
solstrålar rinner in
hela mitt väsen berörs
berörs av vad
hela mitt väsen berörs av gudomens ljus
denna beröring andas ut
andas ut
genom min insiktsfyllda bejakelse strömmar gudomens ljus in i mig
därigenom är gudomens ljus i mig och jag i den
därigenom strömmar gudomens ljus ut genom mig
allt är andning, har svårt skriva andetag ty jag ser andefläkt
en fläkt en beröring av gudaväsen
vi är alla gudaväsen

i mina ögon ser jag
fönster
altandörrar
spröjsade

skira tyllgardiner andas
så mjuk
så vacker är denna rörelse

möter varje ansikte
ansikten är allts ansikten
människan har ansikten
människan bär ansikten
så gör allt liv
*

Mjuka

dina ögon är mjuka moln
om mig


du är ej
blir ej


men


dina ögon är mjuka moln
svep om mig


*

Hjärtsorg
hjärteandning

en av
de vackraste trumsånger


harmonistämma
hela alltets sång

hela alltets
mjuka
sång

stämma lugnvaggande

lugnvaggande
ro


förbyts


skriket
rullar
utföruppför

en ravin upp ur bröstet

lavastenar

glödande
smärtlava

hjärtat är illagjort

helveteskval

lavastenar
glödande
smärtlava


organnekrosis

upplev

ljus sköljer in från ovan

sköljer genom kroppen
tar med
negativitetsfraseringar
allt detta vilket egentligen ligger
utanför
hjärtats sång

allt detta vilket förorsakar
kroppssmärta

ljus sköljer in från ovan
sköljer genom kroppen

förs ned genom fotvalven

till detta oändliga reningsverk vilket är hennes kärlek
vilket är hennes moderskärlek

hon bär ett barn i sitt sköte
samtidigt är detta barn tusenfaldigat

alla barn
allts barn
alla hjärtan

andningen är väktare

gestalter i mantlar
allvarsljusansikten
i kärlek

skräms icke
andas
med

följ andningen
andas in

denna
oändligvida kärlek

andningen är väktare
över vad
över inkommande samt utkommande
andningen
renar
därigenom är det medvetna sinnet viktigt

upplev
ljus sköljer in från ovan

sköljer genom kroppen
genom fotvalv


i spegelrörelse
är valv bollar
fröbollar
allt vilket sås tas om hand
tas om hand
i kärlek

fotvalven är öppna i halvmåne
under marken är de cirkel

det vackra
är

för vart vaknat öga
slår ett värnande
varsamhetsblad ut
varje sådant blad är omvandlande
renande i tillsammanskrets

diamanten skär genom de hårdaste väggar
skär genom med rena raka klara linjer
diamanten är kol
kol, svart ur glöd

diamanten stiger
ur solglöd

genom diamantslipning
fasettslipning
stiger samtliga
vägar
in
stiger
samtliga vägar
samtliga
vägar
in

hur kan ni skada varandra
där hjärta talar

hjärtat är kärlek

kärleken är en vacker blomma

växande i hjärtgårdens vackerträdgård
*

Ansikten

så berörde dig
människan ett gudaväsen

du
människan såg uppenbarelsen av gåvan

du
människan tog emot



stenar splittras

kristalljus strålar


djupt berörd
i mitt inre

i inre

möter jag varje ansiktsdrag


följer varje linje
finner skönhet




ställer mig i skugga
djupskugga

vind sveper om
fryser

solstrålar vet vägar


solstrålar följer mitt yttre


det jag söker beskriva är den egentliga upplevelsen
solstrålars inrinnelse genom mig


insläppsport

solstrålar
rinner
in


hela mitt väsen berörs




i mina ögon ser jag

fönster
altandörrar
spröjsade


skira tyllgardiner andas

så mjuk

så vacker är denna rörelse


möter varje ansikte
ansikten är allts ansikten

människan har ansikten

människan bär ansikten
så gör allt liv

Inga kommentarer: