det
är
drömstigar
drömmar är moln
vilka anmanar oss att vandra i dem i tillit att vi ej faller
kanske
gör vi det
skingras molnen
vi står i sannheten
bländas
bländas ej
det har
funnits det finns skeden skeenden inom vilka allt är outsebart detta outsebart
är att instiga i dimman vari gränser samt konturer upplöses, detta påstående är
inte nytt, vi har förmedlat detta mången gång om. meningen är att detta kan bli
en sjal runt axlarnas ok så småningom och vem vet kanske vattnet det renade
skvalpar ur spannen samt sköljer undan av känslan av skuld. känsla är att se in
i en myrstack. det vore välan för väl om känslorna var i den ordnade aspekten
och det är känslorna i det du är medveten om deras färder. känslorna liksom den
outforskade tanken; abstraktionstanken – huvudet utan kropps tanke, dessa är i
behov av stödjande gesthänder och det är hjärtat. detta vackra hjärta vilket
har lagts i en vågskål av kroppsorgan detta hjärta är ett mångfaldshjärta.
det har
dunnits samt finns skeden vari allt är låt oss säga slöjan, den slöja vilken
lades över samt blev kroppar gestalter synbara.
vattnen
flyktiga
luften
bärande
jorden
andandes
en
levanderörelse
ja, med ditt tänkande skulle det vara ytterst
obehagligt att stiga ut i detta glödande böljande rörandes skeende. ty du ser
glöden i de geologiska vetenskapliga termer du blivit inmatad med och denna
rörelse blir då i detta vulkanisk lavarörelse.
det är
svårt se klart samt så kallat urskilja tingens rörelse i det allt är
sammanblandat.
ser du
bordet med brödets alla ingredienser
dessa
blandas samman till ett välsmakande bröd
äter du
lugnt stilla
sluter
ögonen samt stiger in i upplevelsen
kan du
urskilja
brödet är
dock bröd
varje
ingrediens är ingrediens
detta kan
sägas med; i det tvenne ting flyter samman blir dessa sammanblandade
ja
slöjan
lades över ögonen
ljuset
skimras genom
genom
ljusets berörelse framträder kroppen värmen är här med
se icke
dessa bilder vara fysikaliska termer enligt nuvarande tänkande
ty i
dessa skeenden är allt
det
vilket
benämns vara en oformlig massa
allt
upplevde sig vara ett med allt
för att
medvetet kunna greppa livet
erfordrades
en totalförståelse av varat
för att
detta skulle ske
lades
skulpterandet in i händerna
sedermera
pennstiften
det gjordes
skulpturer vilka förmedlade invigningen
det
skrevs senare berättelser om hittebarn vilka ammades av djur
med ens
stiger bilder fram av bröst
av
ammande mödrar
ser du
dessa
skulpturer samt sägner var icke ”rätt och slätt” ammande mödrar; dessa visar
den inträdande, den vaknande ett skeende vilket väcker en yttreinre djup
medverkansförståelse av att verkligen uppleva eterrikena, upplevelsen av att
allt strömmar i varandes varandra. ser du
jag är
ett med allt
allt
vilket strömmar
jag är
allt
vilket strömmar är
blodets
strömmar
så är
allt
blodets
byggstenar
ja
detta är
stora vida vyer
så vackra
ser du barnet vilket lämnades ut
samt fostrades av vargmodern
lev med denna bild vad en
vargmoder är
hur lever vargarna
hur lever vargmodern
hur undervisas barnet
det utlämnade
utsatta barnet
lärs flockens liv
lärs jordens verkande krafter
lärs systra samt brödranärhet
ja
det är vackert
”du ser ej skogen på grund av
alla träd)
ungefär så sägs det
i detta uttryck är du helt
absorberad av detaljerna att du ej ser helheten
däri lever en stor del av livets
smärta
kan du se trädens formgestalt
upplösas så kan du se skogen
kan du se skogens verkande helhet
det är helt visst vackert att
urskilja samtliga träd ett efter ett
det finns stunder för allt
i allt
att urskilja varje träd är icke
att lyfta slöjan av ögonen
det är ickegenomträngandet av
illusionen
det är att se släktens enskilda
byggdelar
kan du se skogen i det skogen är
så kan du se att allt liv är skog
allt lever i förbundenhet med
varandra
med blodets strömmar
du kan se allt vara
just
modersmjölk
du kan se en ammande moder
vilken allt är förbundet med
så kallat inlemmad
inlemmat med
detta är väl en av de vackraste
bilder vilken har sökts framställas av så mången konstnär
blodet är strömmande
levande rörelse
är
byggstenarna
så är vi åter vid stenar
stenar är bestående av celler
porer
av hålrum
av boplatser
av verkande andning
husbyggare
det är sant
blodet är icke friströmmande
kanske var det så en gång
det vet vi
ibland skådas detta så klart
blodet är ”satt” att leva i ådror
så är rötternas hud
barken huden
höljen runt
växande livssaft
du kan se blodet friströmmande
ibland helt nära
röda vågor i dina ögon
det var i
de begynnande markerna
stigna ur
händerna av solgryning
du kan
icke blicka in i det vilket är människotillvaron
i denna
stigna dag i denna stund samt resonera utur denna stunds synvinkel
möjligtvis
i den stund du är emottagare av alla stämmor vilka lever i blodet
möjligtvis
om du är i natten
ja
kanske
skall du bygga dig en låda
av
resonans
sätta dig
däri
samt
tillåta glimtarna stiga fram
i en
resonanslåda kan du höra tonerna
rytmen
takten
du skriver;
det var i
de begynnande markerna
stigna ur
händer av solgryning
med den
strofen förs du med ens in i begynnelsen
in i det
vilket var
detta var
är icke borta
detta
lever inom dig
det är
svårt att inse att det vilket benämns vara urbegynnelsen icke existerar i det
mått av tankeströmmar vilka härbärgerar dessa stunder
ty
urbegynnelsen hade en urbegynnelse före denna urbegynnelse
samt
denna urbegynnelse hade
ser du
det är en
evig
evigoändlig
rörelse
vilken ej
håller fast
den är
evig
därmed är
evig formbar
ty anden
längtar till kropp
kroppen
till ande
ser du
den fläktande gardinen
den
fläktande solfjädern
det
pulserande membranet
ser du
struphuvudets rörelse
talorganets
liv
detta
organ kan du ej se med dina nuvarande betygsbedömande ögon
frigör
synen
se detta
organ vara oändlighetens stämma
vari all
rörelse är stämma
är liv
inte för
inte sades dessa kunna stämma blod
var
var vi
in i det
vilket var
detta var
är icke borta
detta
lever inom dig
inom
varje cell
varje
korn
varje frö
origo är
ett vackert ord
ett slags
koncentratsord
ett slags
koncentrat
kan vi
benämna detta
du sitter
i din låda
i känslan
av hänvisad till dig själv
eller
instängd
klaustrofobi
kanske uppstår
vi skall
ej stanna härvid
det är en
känsla oerhört stark vilken kan uppkomma i ett dylikt skeende
du sitter
i din låda
lyssnande
du är i
denna låda i känslan av hänvisad till dig själv
eller
instängd
det kan
vara bra att vara hänvisad till sig själv
i det
tvenne ting flyter samman blir dessa sammanblandade
det är
lätt drunkna i alla intryck
avtryck
det
intryck du får eller överför
förmedlar
med din strof
är
säkerligen begynnelsen
allts
början
i
begynnelsen var logos
allts
början;
det är
väl vackert
det är
väl
det går
ej att bedöma denna begynnelse med den du är i denna stund
och denna
begynnelse du såg i det du skrev
var
marker
vilka viker undan
asfalt
betong
samt cement
dessa
celler
vilka så
hårt inramar tillvaron
den
tillvaro vilken är skenbar
låt oss
nu öppna din låda
det
är
drömstigar
drömmar
är moln
vilka
anmanar oss att vandra i dem i tillit att vi ej faller
kanske
gör vi
det
skingras
molnen
vi står i
sannheten
bländas
bländas
ej
ja, med
ditt tänkande skulle det vara ytterst obehagligt att stiga ut i detta glödande
böljande rörandes skeende. ty du ser glöden i de geologiska vetenskapliga
termer du blivit inmatad med och denna rörelse blir då i detta vulkanisk
lavarörelse.
det är
svårt se klart samt så kallat urskilja tingens rörelse i det allt är
sammanblandat.
abstraktionstanken kan vara
förorsaka
impertinens
var vaksam
med svindlande
linjernas
rankor
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar