torsdag 5 maj 2016

den 4 maj 2016




Löser mitt kroppsliga in i tusenden droppar, jag är floden vilken strömmar med fåran i min panna, genom pannans sil vaskar jag guldkorn, kan se dem glittra löftesrika, fyllda, allt detta sker i skikt av skeenden kroppsligt, okroppsligt, form, oform.

Vatten strömmar, floden strömmar följer fåran kommen ur berget, kisar i mötet med detta starka ljus, ur bidans länge kommen, stannar upp, ler följer, strömmar runt stenar runt krökar, etapper, skikt, stannar upp samt lyssnar anpassar mig till allt det jag möter utan att för den skull upphöra, jag har ansvar; an svarar jag till all droppar vilka är jag samt är floden, vi följer spåret vilket leder oss in i dalen där vilar vi stilla en stund, tar sats för att stiga upp, nu är vi följande bergets så kallade yttre, vi når toppen av berget, stannar upp kastar oss ut, jag är en flod är ett vattenfall, vi landar i ravinen, vildhjordar släcker sin törst, det kittlar så lustigt, vi upplever törsten släckas far vidare och når havet, däri landar vi landar vi med guldkornen vilka säger att dessa är stunder.

Inga kommentarer: