onsdag 17 juni 2009

14 juni

Dotter
Du tycker, inte tycker,
det är alldeles för mycket tyckande i allt över allt.
Så mycket tyckande över allt att tyckandet har blivit ett stelnat täcke,
ett bolster förutan luft mellan drömdunen.
Drömdunen har svårt att andas.
Du tycker, inte tycker, du upplever att talet om regn börjar upprepas, det gör det inte och gör det i den bemärkelsen att maskor vilka har trasslat ihop sig, fallit in i varandras vägstråk, har behov av att repas upp/trasslas upp så att trådarna kan löpa fritt i väven igen.
du upplever att talet om regn börjar upprepas, det gör det inte.

Regn är mycket undervisande.
Regnet berättar om detta att vara utanför och innanför, bli ett.
Bli ett med.
Regnet berättar om uppgåendet
Steget in i det alla söker
Det är där
Alltid.

Regnet faller, vägar skapas.
Se regnmanteln läggas ut
Se inom den femstjärnans symmetri.
Måne - Merkurius - Venus
Solande
Mars - Saturnus - Jupiter
Se nu dessa fem flikar resas,
Känn denna stjärna omfamna
Vet att du är i dess hand,
Måne - Moder, Merkurius - helare, Venus - Kärlek
Solande
Saturnus - genom då vandrar jag in i nu Jupiter.
*
Så mycket tyckande

över
allt


ÖVER

Allt


tyckandet

har blivit

alltid varit

ett stelnat täcke
ett bolster förutan luft mellan drömdunen

Drömdunen har svårt att andas

tyckhinder

Hinder

Omslut hindret med kärleksblick

ta fart

modfart

Hoppa över


Känn inrefriheten lyfta dina vingar

bär


var med i till genom för

utan


tycka
tycker
tyckte
tyckt

tyckande tryckande tyck

Vandrade i nattens källmarker
regn föll ringar runt fötterna
droppar steg upp in med molnens solögon tårades pärlskratt

regnets mantel lades över mig,
skrudades gjorde jag i regnbågsklädnad

dansade i regnets famn

mjuka smekande steg förde
hand runt midja var om.

ur markens händer flammade eld
lågande

Regnet bad mig sitta ned
talade
talande regn

Jag vill berätta för dig om mitt liv, det är vackerliv,
Ditt liv är vackerliv.
Ser du min klädnad, våt och eländigt drypande, fukt, lera, kladd suckar många.
Jag är pärlor, pärlor av skratt av sorg av av, faller kanske jag gör, stiger kanske jag gör, spelar det en viktig roll, eller är det mitt gnistrande leende du faller in i då du möter regnbågscirkelns skimmer.
Mitt liv visar dig att utanför är innanför, innanför är utanför,
Du ser mig falla, känner min smekning mot huden, du känner kanske inte att jag stiger in i dig.
Visst bär jag namnet regn, men lås mig inte inne i det,
jag vill visa dig vad det är att bli ett.

Tyst stilla lyssnade jag och bilden var i;

Regn är mycket undervisande

Regnet berättar om detta
att vara
utanför och innanför
bli ett

Bli ett med

Regnet berättar om uppgåendet
Steget in i det alla söker

Det är där
Alltid

Regnet faller
vägar skapas

Se regnmanteln läggas ut
marktäcke

Se inom den femstjärnans symmetri.
Måne - Merkurius - Venus
Solande
Mars - Saturnus - Jupiter

Se nu dessa fem flikar resas,
Känn denna stjärna omfamna
Vet att du är i dess hand,
Du är i en
Stjärnknopp

Moder - helare - kärlek
Solande
genom nu vandrar jag in i fram ser genom dås slöjor

marktäcke

Drömdunen
andas

Inga kommentarer: