torsdag 20 maj 2010

20 maj 2010

det är svårt erkänna rädsla
då erkännandet är försvinner rädslan

då vi erkänner rädslan försvinner denna
den var ett tankemonster



stillhetens källa flödar


vila ögon
däri


upplev


våga

upplev


din

din


oändliga skönhet



bär
bär

din krona


värdigstolt


stillhetens källa flödar


i den

finner du



urvagga

du
är

vacker


Trossatser – Trosstadgar
Ja de är ur samma sprung
Dessa är En av de största staden
Stadgen
”stadfästen – hårdkanter”

skapades i världsvarat i
Förhindran av djupåterhämtande

Detta skapade var förtäckt skapande av människogöra
Trossatsen – stadgan har behov eller behöver rytmiserande verkan


Tros – har en djupgående verkan i varavaket sinne
Var kritisk med ett roat sinnelag, inte med ett nedslående sinne, med ett ljussinne
Lös upp knutarnas handverkan
Se att repens så kallade ytperiferi är omfamnans gester

Det är bra med tro
Det är bra med stadgar

De är levandegjorda i ditt inres framstigan

Tro är upphörande av tankens logistik
En stoppskylt
Ett stoppemblem har lyfts ur jorden
Människan kan se en väg
Denna väg leder djupare in
Det är vägen in i moderns hjärta
ditt hjärta
allt är ett

detta hjärta är ditt hjärta
detta hjärta berättar livets konst
livets skapande

i görande är du inne eller under, i en sfär av stressendorfiner
stressmorfiner
i en syntes av icke tillåtelse
människan eller väsendet är ett med stressen är istress
stundvis kan väsendet befinna sig i stress
istress är markansens avskiljande

tron samt stadgan är hinder;
överlappandes världen vilket förhindrar ljusets
ditt inres framstigande

rytmiserande verkan

visst gör detta ljus ont
eller svider ofta
all läkning svider eller kliar för det mesta

tron samt stadgar är övergångsställ
är ljusglimtar vilka har behov av
just det,
rytmiserande verkan

den fastlagda formen leder alltid bort

då tron/tro har blivit ditt inres tillåtelse av dig

ditt inres tillåtelse av dig
dig tillåter ditt tillåta

övergår den, det till en pulsandning där ditt inre universum leder dig i allomfattande kärlek
för allt och i alltets krets

där, i denna pulsandning är stadgan, ett konstant föränderligt förverkligande

människan är allt det vilket lever i årstiderna
de ”rätta” förutsättningarna är där

bak rädsla har människan barrikerat sig bak trossuppfattningar samt stadgar
ofta döljer människan en upplevelse av okunnighet i detta
det är helt obehövligt ty all kunskap är inom henne i pulsandningen
det enda hon behöver göra
är att erkänna sin så kallade okunskap
samt fråga
svaret flyger till henne

kanske meddelas svaret utifrån men detta utifrån är inifrån
människan är mogen i acceptansen av bejakelsen

varför säga nej där ja finns, samt är levandegörande
människan borde säga ja oftare än nej
ty nej sägs alltför ofta av människan
i den stund samtlig mänsklighet säger ja breder stilla frid ut vingar

det är ditt allts hjärta

då människan är i balans upphör såväl nej som ja
vi är i är

livet andas med dig
du andas med livet

livets emot dig har upphört ty ditt eget emot livet har upphört

nej är ett hinderord därför skorrar det illa
i samma stund det uttalas är ett hinder byggt
bejaka dig själv
bejaka livet


den ende vilken begränsar dig

är du
du själv


din dualitet –

skuggan av ditt eget sanna väsen
ditt sanna väsen


tar emot allt det goda vilket är i strömmen av skapande


en människa satt vid ett träd blickade in i krona
jag skulle vilja komma högre
högrehögt

började räkna ut markens täthet
stammens omfång
grenarna
klättergrenar vägen upp


träd log stilla
riste blomma in i handskål
i knäfamn

vinden susade smekan

stig upp

en människa satt vid havet stod på höga kullar
blickade ut över havsskönhet
jag skulle vilja komma djupare

började räkna ut metrar ned
djup luft
täthet
kropp

vattenytan mörknade
en skugga syntes

vattenytan glitterlog
vattenytan krusades

valen kastade sig upp


jag skulle vilja söka djup
djupt i mig

där är
mitt inre

än en gång synes valen
valen med sin stora kropp svinga sig upp

i leendeljus
sjunger valen
du är ju
redan

i



valen har en stor kropp
människan söker högre
söker djupare

valen med sin stora kropp svingar sig
visar hur nära djupet är

stenar blommar
stenblomning


jag sluter mina vingar sorgens vingar vaggar din tvekan
se vari ditt fokus låg
avstånd
avståndstagande

nej är en negation
tvekan är en negation
alla negationer leder till kamp för eller till det du inte vill

var med
var med fåglar fiskar djur vind växter var med
var med
allt är ett
allt
är ett

då vi
älskar
älskar varandra
älskar vi allt

då vi
älskar med varandra
älskar vi med allt

det är att befrukta jorden

allt är ett

allt är ett
därför är jag svarandets gest
däri upphör nej
i och med att jag säger ja
upphör såväl nej som ja
allt är ett
jag instiger i det
det är flödesström flödande levande verklighet
flödande levande verklighet i balans

varför fråga vem jag är
jag ger dig min värld dessa är mina ord
en flödesström flödande levande verklighet
jag ger dig min värld vilken är allt
dessa är mina ord
därför säger jag dig
du gör mig inte levande jag lever
negationen har upphört
jag lever
jag är
du gör mig inte levande
livet är tillsammans

vi gives möjlighet sköljas i varandra
kärlekssköljan
sköljan är
negationens
abstraktionens upphörande

allt är ett
jag är
du är

var med livet
då vi tillåter oss
älskar oss
i samskapande samklang
älskar vi allt
allt älskar oss

den ende vilken begränsar dig är du
du själv
din dualitet – skuggan av ditt eget sanna väsen
ditt sanna väsen tar emot allt det goda vilket är i strömmen av skapande
*
Källflöde

stillhetens källa flödar


vila ögon
däri


upplev


våga

upplev


din

din


oändliga skönhet



bär
bär

din krona


värdigstolt


stillhetens källa flödar


i den

finner du



urvagga

du
är

vacker
*



Gåvan

hon steg ur havet

venus


afton
morgonstjärna


i händer bar hon

en av de vackraste skålar


snäcka
mussla
händer
vingar


hon tillsade dess väsen visa

visa din gåva

kärlekens strålande pärla

mannen
kvinnan
tilläts se

kärlekssköljan


strålande pärla
fri från smuts tro förgångensårnad


ändå
än



livet vandrade

såg dem


stjärnor svepte vingar


blev kristaller
lades i själssjö


man och kvinnas händer är sjöstrandom



så vacker blommade kristallsången


tvekan
negationer
andades däröver



sjö livkvävdes
kristaller
matta


sjönk in i stjärnvilja



lyfter min kristall



renar mitt kristalljus i solkraft



jag väntar dig



i aftonvinds skira gryningsstrimma
*

An tecknan


jag antecknade
an tecknade



denna
sida


detta skeende




varsamlösgör nu sida



viker papperssvala


ber vindfamnan
förabäraleda



är sidans skriftan en

bumerang

en

mening


återvänder

sidan

*

Regnom

regnet vandrade in


såg dalens grönskansliv


upplevde

inre träda



vände ansikte om


regn föll



i det inre
*

morgonvy


häggen blommar i mina ögon
doften stiger in i grönskimransandning


fåglar kvittrar
upplyfter
tyngder

jag ser skator svarta vita bygga bo
högt eller lågt
lågt eller högt


de vet

verkan av balansgång

detta visar skatans färger

de skrattar i kärlek

till den


vilken trycker sig mot marken
den vilken smyger
i lönndom

visa dig säger skatan


tar ett luftskutt


boet är grenar sägs vara skattkammare
ser ut vara törnekrona
så är boet en
flätad korg
ett grenverk
en krona


ett bo för liv

de överger aldrig varandra


visst jagar de inkräktare på flykten


gör de det eller
är det en lek


kanske säger skator
knacka innan du stormar in

knacka och du skall se


knacka och du är i välkomnan

*

den ende vilken begränsar dig

är du
du själv


din dualitet –

skuggan av ditt eget sanna väsen
ditt sanna väsen


tar emot allt det goda vilket är i strömmen av skapande
*

Redani

en människa satt vid ett träd blickade in i krona
jag skulle vilja komma högre
högrehögt

började räkna ut markens täthet
stammens omfång
grenarna
klättergrenar vägen upp


träd log stilla
riste blomma in i handskål
i knäfamn

vinden susade smekan

stig upp

en människa satt vid havet stod på höga kullar
blickade ut över havsskönhet
jag skulle vilja komma djupare

började räkna ut metrar ned
djup luft
täthet
kropp

vattenytan mörknade
en skugga syntes

vattenytan glitterlog
vattenytan krusades

valen kastade sig upp


jag skulle vilja söka djup
djupt i mig

där är
mitt inre

än en gång synes valen
valen med sin stora kropp svinga sig upp

i leendeljus
sjunger valen
du är ju
redan

i

Inga kommentarer: