lördag 18 februari 2012

den 18 februari 2012

rätt
skaffen
het
*
nyckelpiga
vaknade

ur mitt finger

lade
nyckeln

i mitt bröst
*

är vision samman med version, är dessa verklighet eller tankens fågel vari vänster vinge rör vid evig andas in
strömmar in i höger vinge, upplöser kroppens motstånd samt överför impulsen imaginationens inspirationsljus in i visionen, däri versionen är ur en stämma till sammanklingande i helhetens etthetens allhetens verklighets förfarande
du kanske uttalar: min vision är; är detta icke att säga min tanke är. det du måste vara iakttagande inom är huruvida detta är det uppenbara. det vill säga din uppenbarelse vilken stiger ur din hjärtlotus. den skulle ej stiga ur denna vakna bädd om ”blixten” ej slog ned i dig. hur slår blixten ned – den, blixten slår ned ur himmelselden – ur himlars eld ned genom kronchakrat samt slår ned genom fotvalven – slår fast meningen,
detta är den sanna ståndpunkten –
sannhetens urpelare

jag sade impulser
ser du en ljudskala består den av en räcka impulser – i skrivandet ser jag vägräcken utmed vägar de är statiska i sitt stående , i det du kör upplöses det statiska samt vägräcket blir impulser – synen består av en räcka impulser – alltet består av impulser
kanske trevligare säga vibrationer
ser du dock dessa impulser vara ljusprismor, färgprismor är de välan oerhört vackra trevliga samt inspirationsfyllda

akupunktur sätter igång läkeimpulser genom nålar, nålar vilka sticks in ”slås ned” samt röres vid

impulser är påminnandes dig om att ditt kroppsorgan är ett friskhetens urkärna
nålarna aktiverar impulsmottagaren samt är – nålarna är – impulsgivare.
du kan se detta i det du står inför ett träd
vinden rör vid de yttersta grenarna, i den stunden aktiveras rörelsen i hela kronans lövverk
vilket är ett enormt orkestraliskt tonverk

du ser den yttre verkan för att se den inre måste du instiga – inte något kan tvinga dig – det är ett måste ur ditt själv, du måste instiga i kronan samt vara medlevande i
det är att vara

i

ett

stort

sammanhang

jag släpper i denna stund min människoskrud
stiger in i varats ordning

för att upplevande
veta det rättskaffenhet är
den viker aldrig från sannheten
dess namn kan även uttalas vara rättrådighet – rättfärdighet
rätt: skaffen – rådig – färdig het
het visar kraften vilken aktiverar det rena sinnets klangvärld
det rena samvetets röst

rättmätighet är ej en enkelriktad väg, låt dess mantel andas vidbredd
se
dess
strålande mening stiga ur
stiga in i
meningens
ädelsten
vilken är
rättrådigheten
rättskaffenhet
jag ser ett skafferi med de vackraste råvaror till din
själsmåltid

kvintessens
kvintess

Inga kommentarer: