torsdag 16 augusti 2012

den 15 augusti 2012

snart
snart kommer
vävarvinden
med
*

ord skrev jag in i vinden till

ord gavs jag

hjärtpunkten

och jag ser ögats pupill
inträde
utträde

jag ser regnbågen
regnbågen är en cirkel
i mitten är en skatt

jordpärleskatt

i universum böljar trådar
möts i
mitten

den stora hjärtpunkten

så stiger jag in i konsertsalen – bildligt

instrumenten stäms
låt oss säga till vivaldis fyra – fyra – årstider

så ljuder musiken

orkester lyssnare

så är vi i lyssnandet alla mottagande hjärtpunkter

vi berörs
vi andas ut

står helt stilla

följer ett av äldreträdens rötter
hur de vandrar uppåt
ja
barken är en vas
trädet en vacker bukett

vad säger du kanske någon viskar . var placerar du rötterna då om barken är en vas

jag säger så
och ser bilden av trädet så i denna stund
vinden andas och trädet är
träd

i

hjärtpunkten

symfoni
symfonisk verklighet
*
molnfolken sprider sakta
i medhinnande upplevelse ut
fingrar

solmolnsfjädrar sveper stilla
trädfolkens dagström

molnfolken kisar bak halvslutna ögonvingar
mjuka fransar silar
ljussvep

hon andas värme in i skuggskedar

himlafärdare ser himmelsskrud höljas i slöjor av genomsiktlig sammetskänsla

solskivan är matt vit

stilla
är
allt

som om det sade
molnfolken skingrar

som om de sade

se
skönheten
bjuda dig
fridsstilla

sakta din färd in i seendesläden
hör havsbjällrornas
sånger
facklan vilken mjukglödgar solskivan

dagfolken lägger händer
i skymningsfolkens uppstigande

ur linsens slutna
molnfolke3n skingrar

skingras

ur linsens slutna
himmelsskruden skiftar in i purpurtonande värme

vid strandträdgårdens rosenbårder
lyftas av varlighänder skedar
skedar fyllda med skuggor
ur skugghöljen
höjas de vaknande
i nattviols toner in

Inga kommentarer: