torsdag 16 augusti 2012

den 16 augusti 2012

jag vänder mitt ansikte in i stjärnoceaners silverbälte
eldarna tändas
ansikten äro målade
hennes hjärta
o vackra
sjunger
höres stiga upp genom markhud
en skälvning mjuk drar genom natten

de stora djuren rör vid markerna
seglande moln
ja dessa djur bär molnen mellan hornen
markerna vibrerandes i takt med
hennes stämma
o du vackra stämma

och där
där på kullen i västan
vakar den vita buffeln
med hjorden

ingången är utgången
utgången är ingången

snödun bäddar in berget
vari snöleopardens mjuka tassar vilar
i betraktande
ögonen sveper
norrsken möter sunnansken

i kaskader av snöleopardens djupa visdom

och barnen bär oförstörda hjärtan
barnen är visa
visare

av vägens blomspår
så lyssna till barnen stämmor
kristallsånger
de skördar ej det de sår
de sår det de skördar
i oförställd glädje ser de bakom muren
barnögon kan grumlas
rör vid linsen
barnen med klarnade
medklarnande
med klarnade
ögon är
visdomsbärare
i ljuskraftsvärme
förenar himlar och jordar
till ett och intet

stigen tycks sjunka in i marken
för att du skall stanna mitt barn

natten är stjärnsläckt ändock skimrar
ljusets lavendelblå

stigen är en orm
en orm vilken slingrar sig mjukt mellan
genom

säg mig
var skall jag finna sömn denna natt

lägg dig helt stilla i cirkeln jag ritar med min kropp

ingången är utgången
utgången är ingången

jag vakar med
sömnringen

Inga kommentarer: