så många vackra tecknade bilder
finns. bilder vilka är tecknade av skeenden. bilden av barnet vilket rider på
benet. lycka kärlek strålar. ofta på bilderna är det en äldremoder med långa
kjolar. egentligen en fin bild ty barnet faller ej, kjolarna är en korg är
mottagande samtidigt med händerna vilka håller. i samtliga bilder lever
ögonmötet lever värnaden, kärleken. jag ser dig, räds icke.
bilder av änglar vilka leder barn
över broar med avgrunder, närhet värnad.
alla dessa bilder kan tyckas vara
sentimentala, de bringar et bud vilket kanske mången gång varit just det frö
vilket gav livsmod.
det strömmar bilder av barn vilka
med förundran möter tomten. tomten är för barnet en verklighet, vuxna fnyser
eller ler bakom ryggen för se tomten finns ej. har de möjligen i sin vildaste
tanke funderat över varför vuxna klär ut sig till tomtar. är det ett kall en
kallelse. är det för att lura barnet eller tillföra barnet en livsupplevelse.
barn är ej dumma dessa, barnen, står närmre det vi så kallade vuxna en gång
skall vara; helt närvarande i är. helt i medvetenhet av det illusionen är. de
illusion vi lever i.
omgivna av kroppar väggar materia
vilken du egentligen kan sticka din hand igenom. ändå ropar denna materia ha
mer.
ser bilder av träd vilka en gång
kanske var ett litet frö eller en nöt eller, eller.
hjärtbladet ur grodden
kvisten
den späda stammen
grenarna vilka sträcks
helt i balans med rötternas
utbredande
trädet sträcker sig alltmer
hus har byggts
människorna följer träden medan
träden är små
ler människorna till trädens
skönhet
att träden är friska vackra
plötsligt tycker människan att
trädet skymmer ljuset
hindrar ljusvågen
plötsligt antingen huggs trädet
helt ned
eller så skärs kronan av
en del av kronan
lobotomi
sant är att träd kanske har behov
av att ansas
så har skägg
så har hår
är vi säkra på
i den handlingen att träd skall
skäras av
är detta verklighet
eller är det vårt gottfinnande
vad är det träden visar
skymmer de ljuset
hindrar de ljusvågen
eller kan det vara så att de
visar oss vägen till det
just det vi kallar himlen
för det bortser vi ofta ifrån
att himlen är himlar samt är runt
oss i oss
vi är alla himlar
kanske är det så att träden visar
just barnets väg
den väg vi vandrar
kronans närhet
med himlarna
det vill säga i det tanken är i
flöde med hjärtat
hjärtsonaterna
kronan vilken sträcks vida
omfamnar egentligen allt
varför blir huset mörkt
varför råder mörkret i skogarna
helt nära marken
barn är ej dumma dessa, barnen,
står närmre det vi så kallade vuxna en gång skall vara; helt närvarande i är.
helt i medvetenhet av det illusionen är. de illusion vi lever i.
omgivna av kroppar väggar materia
vilken du egentligen kan sticka din hand igenom. ändå ropar denna materia ha
mer.
kanske visar träden just det
barnet kommer in i
upplevandet
känslan av avskurenhet
rötterna är i moderns sköte
jordemodern gaia
stammen är i är
kronan är i månmoderns solfadern
närhet
det vill säga i den dissekerade
världsbilden
ty allt är i existensflöde
i det stilla vattnet
kan jag skåda tingens verkliga
vara
näri jag befriar mig från krampen
kan jag röra vid alla under
kan jag kultivera min rörelse
kanske just detta kultiverande är
det
trädgårdsmästare
talade med fruktträden om
har vi glömt trädens svar
eller har vi tillverkat egna svar
till självhävdelsegagn
frågan är vilket hindrar
ljusvågen
denna ljusvåg är det vilket sker
näri regnen upphör näri skyarna klarnar
är det vilket sker i gryningen
näri morgonen stiger ur nattens mantlar
en gnista tänds och detta ljus är
en smekande hand
är ett öppnande öga
är en mantel vilken mjukt sveper
smeker markerna ur mörker
börjar i östandalen samt stiger
uppför berget
så är ljusvågen
det finns en mur
vem byggde denna mur
byggdes denna mur
var det ett barn
vilket byggde med klossar
övade balans. barnet övar i
lekfylldhet minns att detta är verklighetsövande
barnet invänjer fingrarna vid
materiens uppbyggnad
detta är en allvarsam lek
hur hanterar vi livet
det finns en mur
vem byggde denna mur
byggdes denna mur
var det ett barn vilket byggde
med klossar
övade balans
klossarna föll
kittlade barnet till
pärlandeskratt
med möda byggde barnet
barnet vet materiens verklighet
däri kan pärlskrattet ljuda
klossarna föll kittlade barnet
till pärlandeskratt
byggdes muren
eller lades muren av stenbärarna
muren den byggdes
den restes mellan de gröna
sommardalarna
och de vita vinterdalarna
den
muren byggdes i försök
kanske att ständigbevara
sommarfjärilarna
barnet ser upp ur leken
hur skall balansen i detta leva
eller
kanske byggdes muren i försök att
nå himlen molnen
barnet ser upp ur leken
vi är ju himlarna
varför sker detta
nå himlen
himlarna molnen
kanske kunde de vilka byggde
muren ana att den ej skulle falla
de hade byggt torn med klossar
samt sett tornen falla
övat balans
övat
övat
fingrarna sov
tankedalbanor
kanske upplevde de obalansen
fräta sönder balansen
endast de vet varför de byggde
denna mur
tanken kanske tog fatt i deras
händer
utan hjärtat med
kanske upplevde de obalansen
fräta sönder balansen
kanske var det därför muren
byggdes
de flesta murar byggs under
täckmantlar av skydd
vi bygger ett skydd mot stormarna
hade de verkligen ej sett
stormarna ryta
allt högre
vartefter muren byggdes
nu stod muren där
mellan
sommardalen samt vinterdalen
den ena sidan bar is den andra
bar blottade stenar
de vilka vandrade
vinterdalsstigarna såg ibland muren gråta
de vilka vandrade
sommardalsstigarna hörde ibland muren sjunga
muren den stod
och muren undrade ofta till vad
den hade rests
ty stormarna fortfor
oense var vandrarna
trots att muren stod där
både på sidorna den skilde
helheten ur eller från
muren var ju kommen en mellan
oense var de sinsemellan
inom dalarna
det fanns inte portar till
ingångens utgång
utgångens ingång
ville de nå varandra fick de
klättra
och det högt
det hände ibland att krig bröt ut
muren stod där
stormarna röt
stormarna var ej hoten inte
de
stormarna
oensestormarna var hotfyllda
så hände det sig
näri
de hörde kärlekens toner
smälte muren de byggt
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar