söndag 18 juli 2010

den 18 juli 2010

virtuell verklighet
virtualitet
är på väg
att bli
en ism

en virtualism
det sker aldrig fullt ut
ty livskraften
kraften till levande liv är
stark
så stark

se åskmolnen samlas
se silverne pilar
se blixtar
se stjärnexplosioner
dessa är icke förödelse
dessa visar människan kraften av liv
människan kan icke fly
fly bort från sannhets verklighet
ty stjärnors kärlek
faller vävande om
utan att människan anar detta lägges stjärnvingar
skyddande om
så stark
är
kärleken

viril betecknar det maskulint kraftfull, ett potent väsen
lämnar jag de traditionsbundna potens ur potent och stiger in i det jag upplever
ser jag en levande värld så fylld med ljus
strålande kristallklart ljus
fyllt av kärlek
det jag ser är oändlighetens kraft
portar
vilka öppnas

dessa portar
är

ur berg stiger ruiner
dessa är icke ruiner
himmelsvindar sveper
solvävan
händer rör vid
ur berg stiger solstaden
solstaden
strålar

portar är ögon
ögon var slutna
ögonvingar säras
kisande
glittrande
genom fransar mjuka skimrar ljus
varmt gult
gyllenljus
så strålar det lyckliga ögat

så stark är
kärleken

vägar är
blodets vägar
floder fyllda med
mjölk och honung
varur är mjölken
varur är honungen
varur är
är

så stark är
kärleken

all världens
all världars färger
andas
regnbåge
skimrande
steg
stegen är
skridande
mjuksmekande
följande
andedräkt
fläkt av
ande

så stark är
hjärtats kraft

energierna kan människan uppleva inom sig
hon är en rännil
en källåder
skapad i
skönhets
verkans
verklighet

i
kärlek
steg människan in

den virtuella verkligheten ser jag vara en vägg
ser jag vara en mur vilken reser sig
denna vägg är på ett sätt förhårdnad hud
läderhud men då i steget/tillståndet av en mycket tjock väv

i kärlek steg människan in i världars världar så vacker
oändlighets vacker
skön
hon byggde muren
nu river hon den
så starkt upplever hon
ruinstaden i sitt hjärta
människan vaknar
ur sin mardröm
gjord verklighet

ur berg stiger ruiner
dessa är icke ruiner
himmelsvindar sveper
solvävan
händer rör vid
ur berg stiger solstaden
solstaden
strålar

så stark är
kärleken

säkert finns ordet virtualism redan, men det förefaller mig vara oväsentligt
det jag ser är att det tillverkas en värld
utanför världar
en värld vilken är beroende av pekfingret
nåja många skriver med samtliga fingrar på tangentbordet.
då jag skriver ordet tangent ser jag ordet tangens
och kanske har detta med bilden att göra
med avseende till att mina fingrar dansar över tangenterna
samtidigt finns det en yta ovan och en under
samt orden vilka stiger fram inom mig
skrives och är framför mig samtidigt leds de vidare genom datorn
en mångdimensionell värld, en virtuell värld
naturligtvis är denna värld beroende av ett pekfinger
samtidigt leder detta till ett begär hos en annan part

virtualism kanske är vackert, det är ju en fråga om vad individen skapar genom denna ism
det är en fråga om huruvida individen kvarstår eller om den drunknar eller tas över

virtuell, ser ordet och det jag ser är något mycket livaktigt
livfullt
dansande piruetter
samtidigt vet jag vad detta är
en virtuell verklighet

virtuell
vågor inom rörelsen till universell enad läkande levnad – ja, då blev det vackert

virtuell verklighet
rikta starkt ljus mot till en hård mur
se först muren
den är verkligen hård, du ser sten murad till sten
du andas valkiga händer, lidandets ansikten
du andas svetten vilka droppat, drypts in i muren
du andas varje andetag
hör piskornas vinande, de tystade skriken
motståndet till denna mur

rikta starkt ljus mot till hård mur
verkligt ljus
levande ljus

se muren mjukna ur muren stiga svettpärlor
till blom
tårar
till blom
svettpärlor
tårar
av icke sedda land

av svedda marker

svett av tårar
av inre rörelse
så stark
så starkt återhållen
söker den bryta sig ut
genom varje fiber
varje por

virtuell verklighet är förseglad verklighet

nyckeln

nyckeln är liv
*

månstrimma vandra i himmelsvinds händer
fem flätas i fem
vagga vaggande ros

solögas brustna lins
ruiner stiga ur
molnkvävan
glömda

himmelsvindar sveper
lägga solvävan om
rör vid

soltempel strålar i hel skönhet

Inga kommentarer: