torsdag 7 oktober 2010

den 3 oktober 2010

vandrar in i djupandningsskog
stammar
stå täta


täta
höga




tätahöga är stammar


pelare av umbra
eller är


ljusskimran mellan dem pelare


är stammarna stammar eller
är mellan stammar




är kronor gröna
eller vita


vad är vad
allt är vad


vandrar in i ljusskimran


ljusskimran ger ej motstånd
eller kroppsyta


stiger fram
så står jag framför tjärnen


ser tjärnens mörka yta
svartspegel


vetandeser
tjärnens kristallklra djup


så är också nattens mörker
allt mörker


svart obelisk


träden omfamnar hela mitt väsen
du kan välja att endast se eller visa svartspegeln


men ävenså
rör ljusstrålar vid


så ser du våra stammar
så ser du din stam


hjärtsolen öppnar molnen


kasta dig in i
ut i det okända


inte huvudstupa


kasta dig in i
ut i det okända hjärtstupa


i visshet att du ej stupar


du lyfts


varje liv är en outgrundlig tjärn
*


tjärn
tjänandeljus


fyller


tjärn


varje liv är en outgrundlig tjärn


så minns att tjärnen är droppar
droppljus
*


förlåt är ett av de mest manipulerade orden


*




ser hur tiden alltmer ej är för mig
ser hur mina steg mina händer är till de ropande upptas av de ropande nära i fjärran


då jag andas detta… alltmer
ej är
för
mig
är mitt hjärta en sten fylld med smärta
lindat i järnbojor


vandra med
uppleva varandra


vinden viskar
allt har en mening




de slog
trängde in


har jag förlåtit
vad finns att förlåta
jag förstår dem
älskar dem


vad gav dem tillåtelsen


förlåta är ett av de mest felvända orden
ett missbruksord
vilket ofta ger
ytterligare tillåtelse eller upprepning


förlåt är ett av de mest manipulerade orden


skulle vilja säga; genmanipulerade orden


de vilka kan förlåta är
dem själva


jag förstår dem
älskar dem


ser deras livsnöd


det var ju därför jag fördes till dem


*


du behöver inte göra för att vara omtyckt
du är omtyckt för dig i ditt själv


*


så jag längtar efter till
somna vakna
i närhet


vakna somna i närhet
vara i
närhet


så är icke dagarna


ändå är de detta
mina händer rör vid allt runt mig
därmed är jag med allt
i allt


jag skall skriva spåren i kroppen
skriva spåren i kroppen


det är så förnedrande
för ned dra
dra ned för


jag blev alltså misshandlad
våldtagen
inte en gång
– vid olika åldrar –


fasthållen
fastbunden


med våld
tagen
med lemmar med tillhyggen


det var då



har efterlämnat spår


däri känner jag mig smutsig
spåren tillåter mig inte att glömma




varför berättar jag detta
det är förnedrande
kanske gör jag det för att
dra ned mig för


för
ned
dra


kanske är det så
men det är så att jag vet,
det är gott att berätta ty det är många vilka levt med detta, de lever och är i skam
alltmer ser jag att detta har givit mig redskap, jag kan berätta att livet är skönhet är vackert


spåren är
visst är det så
trots att spåren är i kroppen och ej tillåter mig att glömma
vet jag att genom att jag berättar att dessa illagöranden givit mig livsstyrka väljer jag att se kärleksgärningen i dem
jag väljer att berätta att jag faller in i mörker ibland
tycker inte om mig
ändå vet jag i det inre
jag är
vacker


detta har gjort mig vacker


godhetens hjärtas röst söker alltid nå mig med;
min djupa önskan är att ditt liv skall vara vackert
skänka dig vetskapen
vetskapen av att du är
vacker i dig
i ditt själv


du behöver inte göra för att vara omtyckt
du är omtyckt för dig i ditt själv


var i möte där du ”bara” kan andas
”bara” vara dig
du


ja, då var då
men då har efterlämnat spår
i kroppen


ändå vet jag att i kärlek helas de


alltmer vågar jag
ta emot dessa ord


av hela mitt
väsen
*


ser hur tiden
alltmer
ej är för mig




då jag andas detta; alltmer
ej
är
för
mig


är mitt hjärta en sten fylld med smärta
lindat i järnbojor


vandra med
uppleva varandra


vinden viskar
allt har en mening




*


älskade


är ett vackert ord


troligen
kanske skrämmer det dig


älskade är ett ord vilket människan ofta borde viska
lägga in i vinden
till födelse av
kärleksregn


*


fingerömhet




möte
mötas


är


silverne droppe
droppe i träds fingerömhet


bladskugga
höljer


leendeljus når


vindar
för varligt blad


solstrålar
solfingrar


rör vid droppe


droppe fylls av tinderljus
stålandeljus


möte
mötas


fylls av taga emotljus
givarljus


kärlekstagaemot
kärleksgivan


gemensamt tagaemot giva
giva tagaemot


kärleksljus




mötas
möte


droppes strålande skönhet
det är stjärnregn




stjärnor vandrar
solfader månmoder jordemoder
allt levande vandrar
till möte


i varje stråle lever ett sant möte
ett ettmöte
helhet
helandeljus
*


alltmer ser jag tiden rinna
rinna ut mellan mina fingrar


*


*


en sak




om en sak drömde mitt hjärta


en sak
lade jag i vinden




väntan infanns




en sak
lade jag i vinden


gyllennyckel
öppnar
portar




rödskimrans fall
vattenfalls


fyller


sjö


är rödstrimmad




viker upp
blad




i röd lotus seglar
dröm
*





Inga kommentarer: