tisdag 2 november 2010

den 31 oktober 2010

en vandring skall företas där väsendet mycket väl är medveten om att alla kort ej är vita är medveten om provisoriska lagningar
det vill säga
med enkelspråk
klart uttryckt; är medveten om
i felens provisoriska lagning
samt döljandet av dem
den vilken skall företa resan blir alltmer uppstressad
faktum är att upplevelsen för en närvarande är personupplösande


och det är tämligen intressant; personen
det pålagda löses upp
fuskmakaren löses upp av den enkla anledningen att hjärtat söker ”slå” vingar om
söker säga; vakna ur din trance
jag finner ordet transfett vara särdeles belysande i detta


faktum är att upplevelsen för en närvarande är personupplösande
är situationen dessutom pressad av; jag måste få detta godkänt, samtidigt med medvetandet om icke sannfärdig förberedelse, stegras upplösandet
går det bra kanske personen andas ut med: puh, det gick bra
eller personen blir förkrossad av att det ej gick bra: varför lagade jag inte.
gick fusket igenom finns två val;
laga eller ta en chansning att det skall gå bra igen


så många steg anläggs
eller tas
anläggs eller tas i den mänskliga tillvaron
förberedda eller oförberedda
säkra eller osäkra
alla dessa är tillåtna av:
tillåter jag eller ej
att säga ja
innebär ej att ständigt tillåta
det innebär mängder av nej
nej till allt vilket ej hör till


den irriterade huden kliar
varför
den säger
väx in i mig
*


luften genomfors
fylldes av vind
virvlar


lätta trumvirvlar


nypondungen blommade med fåglar


nötskrikor
garrulus
*
vem sköljer den bykade tvätten
i solgrynings famnan
vem lyfter stenar
ur jordskreds svallan
vem tänder natthimlars lyktor


vem säger orden ur de uppstigna


vem böjer vindars vrede
över glömskande stegen


det gör den goda viljan
ur kärleks brunnar


jag ser floden röra vid stenar
stenar är i flodbädds fåra
i fröspiran

Inga kommentarer: