tisdag 8 februari 2011

den 6 februari 2011

de flesta av mina möten är imaginära
benämn dem ej illusioner


de ligga utanför verklighet
kanske


varmgoda är dessa möten
de välkomnar mina steg


existerande
existerande verklighet
existensverklighet
overklighet
existentiell samt oexistentiell verklighet


målerisk verklighet
vad är existens
är existensen liv eller teorin
är teorin existens eller det vi är
nakna
teori
existerande verklighet
teorin kör ej bilen


teorier
är dessa något vi tillverkar för att ge oss en slags förståelsetrygghet
ger teorier en trygghet
vad är trygghet
läser;
strängteorin
det är ett visandeord
strängar
eolsharpa
teorin är intet utan dina strängar


därigenom
genom dina strängar
öppnas tillverkningen och vandrar in i skapande
det är målerisk verklighet
existens
existentiell verklighet samt overklighet instiger i varande synliggjord


nej
teorin kör ej bilen


är tiggaren
tiggaren
utarmaren
den utarmade
eller
är tiggaren
den
vilken öppnar vägar
samt möjligheter
*


(tänder släcker)
ur havet lyftes en gång en snäcka
en mussla


varför tror du musslor är tysta
varför sägs det så
musslor andas
alla hav


i denna musslas vida vingar strålade pärla
en pärla


en pärla lades i morgonvindens
i aftonvindens andning


så underskönt
vacker
var


är


denna pärla
venus är
hennes tillkallansnamn
så mycket älskar hon
haven
att hon alltid är nära


nära det vilket kallas horisontens linje
hennes vackra finger
skimrande linje
rör vid yta


i det att inre djup stiger
förtäljandes


barnets alltid
närvarande sol


hon tänder
släcker dagen i solhymn
*


(droppe)


glittrar i
fönsteröga


i fjärran höres


drömljus
sveper
möte


droppe omsluter


ler gör
sömn
*
(gnugga inte så hårt)
de säger mig
tvätta inte ditt ansikte med vassa
glaskärvor
bitarna
av
det där


gnugga ej ansiktet så hårt


upphör med sandblästringen
borsta ditt hår med
månsilverkam




det finns ett ansikte vid en strand vilket ser dig
det finns en hand ett öga
steg vilka vandrar


vilka tror dig vara bunden


har det någonsin
varit så


varför lurar ni mig
varför ska jag
lura mig
själv




jag är ett ärransikte
ärrvävnad


så varför inte
gnugga
slita




då kanske det äntligen blir rent
då kanske fingrarna rinner av
då kanske min hud skimrar
då kanske


så varför inte
gnugga
slita kan jag låta bli
gnugga
gnugga

kanske anden flyger ur flaskan


sägandes
vad önskar du




se i dina händer
vad ser
du


den stängda spegeln


bed skivan
segla


det finns
älskanden


ja
visst finns det
älskanden


så vackra är


de
*


(ska vi leka plockepinn)


husets väggar
föll


skall vi plocka pinnar
pinnar
plockepinn




husets väggar
föll


kortvirvlar dansar fria


feja feja meja


vindar slår följe
lyfter ur


prinsar prinsessor
kungar drottningar
ess i ärmen




joker du vackre
bärare




hjärter ruter klöver spader


kan hjärta läggas i ruta
rulla rulla peng
klöveräng
tror jag får
spader


ja nog får du spader
spaderim
stim
stimmande


solfädershjärtblad
solfjädersöga
fläktar
stilla


jag väntar dig


spade


står med spade i hand
söker hacka is


det är alldeles för många svängar
alltför mycken halka
slås omkull
bryter armar
bryter
ben


ramlar om
kull


kull
skall vi leka kull
inte det


hacka
hacka
akcah


flisor flyger granna
börjar stampa takten med stavar i hand
sandmoln virvlar
hoppen stiger
höga
smycken klingar
pinnar
hyddor
hon rodnar
kärlek
han hoppar högre
högst
når hennes utsträckta vinge


hacka
hacka is


kråka dricker te
lyfter hatten
nu ska du få se
trollkarlen lyfter natten


spikar bräder plank å spån
ramlar ej på tån
tegel bruk å gruset
halkar fruset
allihopa viner
solen skiner


fågel blå
sluter mig i sin famn
jag för dig i hamn


vi seglar vind
han rör kärlek vid min kind


lyssnar smältarporlande
tystar röstspinn sorlande


huset spirar


grannt
*


(ögon lagda i hav)
skålar glimmade
ögon lagda
i hav


seglande vida
vågor
kupade
bar


ögons inre vida


oh vackra


lotus
svep mina ögon


in
*

Inga kommentarer: