lördag 30 juli 2011

den 23 juli 2011

till tröst sjunger världshjärtat
världssjälen


står djupt in i dalens
daggtäckesblad


ådringar
är


kristallinjer
klara


var gång denna själ


hörande
mottagande
andas


stiger trappsteg ur dimma




hon lyfter handen


fattar
varligt
om


dina hörande fingrar




så står ni
så står du på det nedre trappsteget


du har rest dig genom
världssjälens kärlek över det första hindret


du ser


befrielseljuset i det
detta


infrias
*
det vilket sker
kan du skåda i den totala fokuseringen


se


exempelvis det en längdhoppare/hopperska
höjdhoppare/hopperska innehar i det denne/denna mäter höjden längden i ansatsen


detta är att stiga in i måttstocken samt uppleva rörelseförloppet redan innan detta sker
och detta insteg är
är till mäktande av den egna svikande tilltron
till
hoppet


detta är ej ett görande av ett förlopp
låt oss säga;
det är snarare ett upprepande


du kan se denna ansats i ådrors svällande
du ser befrielseljuset i det
detta


infrias
*
(snälla droppe)


moln
rör varsamt






min svältande mig


droppe
hör fåraderna






släck min låga




stråla
mig


*
(ögonstalaktiter)


i varje


molnkrona


lever regnen kvar




andas


värme in i ängders skålar




fåglar är


tusenlövens salar


och sjön
sjön


andas solmolnshänder röda


blåvingar


rör vid


violblommas drömsträngar


i dina
ögonhöjder


*


(naturtoner)




pyrra
pyramid


vattensmyckes
susande höga
dal


han




andas in


framombarnets stämma


stämmer
instrument däri


molnhöga drömmar


ler
svarandes


naturtoner ljuda harmoni


ur tyckandes
disharmoni


pentatonandning


bro lägg dig
jag lyfter min valvbåge


diadem


naturtoner ljuda harmoni


ur tyckandes disharmoni


pentatonandning
flödar


friljusnande värme


ser du


stenen i din högra hand


är jag
jag är


och jag andas dig


ser du
sten vika ut blad


mitt ansikte har jag lagt däri


avklätt






låt oss


oss låt se


huruvida du träffar


pyramiden

Inga kommentarer: