tisdag 12 juli 2011

den 27 juni 2011

egentligen är det inte differentierade plan i oss
vi har en fysisk kropp det vilket enkelt kallas människokropp fysiskmateria
så har vi själen vilken älskar rörelse egentligen vill själen dansa vara i allt, den behöver en hand vilken leder den och det är anden, en del benämner anden med tanken
det var den är den helt visst
det är bara det att den förts upp i huvudet och blivit huvudtanke eller det jag benämner skelettanke mineraltanke


så grenar alla dessa upp sig
menar själen samt anden
så har vi då jaget
jag är vilket delar upp sig
kanske är vi enorma sandmandalas
eller vackra vävar i den stora väven


nej- det är inte olika plan och det finns ju inte olika plan
lager i oss i allt
vi är alla
ett
etthet


jag är du är du är jag är


(edra hjärtvingar)


vingar runt mitt vara
vackra
ljusvärme


hjärtandning


så vackert omfamnar era hjärtblad


till er
sänder jag




mitt hjärtas ödmjuka tack
*
(koltröst)
kärleksklocka
koltrast


ja
visst är det vackert höra koltrasten
vandra vindar i trädkronors skålar
mosaiker av blad av himlakupor av grenfingrar
mosaiker


mosaiker är icke reliker
m o s a i k e r


de sade mig
se vinden skölja takkupoler väggar golv
se regnen andas
se kärlekshänder
lägga mosaiker


alltid
evinnerligen
evig icke evighet
evig innerlig en


m o s a i k e r
mosaiker är icke reliker


koltrasten
ja – visst är fjäderskruden svart


är fjäderskruden svart


så är många fjäderskrudar
svart svarta eller
innehållandes svart


sol rör vid svart och skruden
skruden skimrar allfärger djupa
och koltrasten sjunger
sjunger från gren till gren
till gren från gren till gren
till från
från till


är grenar varptrådar
är grenar instrumentets strängar
träd
trä
ädelträd
ädelträ
harpa


dina fingrar
dina fingrar
det vet jag
med hjärtat


kan röra vid mina själssträngars andeljus


och skogen andas mörk


i svårmods skrud
vandrar en kvinna en man en själ
vem ser du


ett väsen i svart




eld brann
ur händers kupade eldskålar
kvävdes av urverk
detta ur är stiga ur inte tick tack tack tack


eld kvävdes av denna verkan lades i kol
kol fyller bröstäng
koltrast




koltröst




du vackra barn är kärleksklocka
i backen in i ängen
rinner
bäcken
bäcken
är
klockblommor
är kärleksklockor
är kärleksklocka över mina släckta ögonljus


hur
hur
skall jag kunna se
se mig
dansa i regnbågsdalen


dansa i regnbågsdalen med mina fötters rasade hoppsjunkna


det kan du
det kan du
andas
koltröst


lyfter soldroppe ur strupvingar
klotaggar sjunger lösa


kärleksklocka kvittrar
kvittrar barnstigar runt min slokande drömvinge




ur kol ser jag glöd sakta
sakta vakenandas
till stigande
lågas


diamantljus


skär rent


droppe urholkar
stenen
stenen urholkar droppen
de vandrar han i hand utan att röra vid ytan in




ty de älskar
älskar
älskar


i kärlekshänders älskandesånger






i uttröttad hudstrimma sjönk hon
sjönk hon in i sanden


kanske undrade hon
vart seglade din
omsorg






hon
lämnade
aldrig havet




hur skulle hon kunna




hon såg sköldpaddans skal delas
i tusenden plattor
tecken skrivna i
vax




hon
lämnade
aldrig havet




hur skulle hon kunna


sol värme hand
smekte




stryker ut sandlakan
doftar ögonpollen inom






i detta
i detta rinner sanden samman






hon förenas med havsinsikt


han hörde vassen
hörde vassen susa hjärtblad


vaggas av havsfolk


vakande




inför honom
inför hans ögon viker lotus ut blad


hon är däri


han behöver endast sträcka ut


handen


så skall han se henne


le


vita rosenblad




rodna





Inga kommentarer: