fredag 22 april 2011

den 18 april 2011

samlande av vätska uppstår då balansen är ur rytm
dubbla hjärtslag


dubbla
kluven
*
oro
ogräs


oron är gräset sett vara ogräs


oh
ro
ditt vackra skepp
oh
vandra gräshavens smekande händer
*
sedan
är sedan
sen
leva i zen


sedan
bärstol
sedes
sittplats
sed
skick vana ritual dygd


sedering
smärtlindring


sedativ
dämpande lugnande


sedesam


sed – ring
*
i natten såg jag mig
såg människor
riva sönder mitt liv
i små bitar


måste ha varit gjord av papper
för det var det förloppet
och jag tillät det
en röst frågade
varför tillåter du


jag vet ju vilket är vad


är det ej
är


det de river sönder
är det de tror är mitt görande


de söker göra papier mache
ja jag undrar varför de
river sönder mitt liv


myror ser jag
egentligen ser jag insekter
näramarkenlevare
myror
långa rader myllrande pärlhalsband
ej krockande
människor ser jag
i långa rader
krockandes
vinter släpper sitt grepp
våren andas
med ens klär människor av sig mer
och
mer
stegen är lättare
den vuxne ser stora ting
barnet ser
myror
myror vaknar ur vintersömns bonad


luften röres av vingar
rörelse snuddar vid
vid
vattnets yta


tvenne svanar landar


en båt far på vattnet
tvenne svanar


ser plogen i vattnet
svanar plogar
svanar flyger
luften


plog
plogar


visst är det lätt se ringarna i vattnet direkt av stenkastet
ser du dessa plogar
blir de cirkel
ringar
ty all rörelse bär vilja till omfamnan
omfamnar är cirkel
ljuscirkel


i ljuscirkel sitter vandrar står du
med allt det du är
i
ljus
cirkel


cirkel är en global omfamnan
ser så mycket märkligt; talade med en kvinna denna dag om kvinnor vilka far till varma länder möter en man vilken ofta är yngre, denne man berör dem uppvaktar dem eller henne. innan dessa kvinnor for(inte alla) hade de exempelvis alkoholproblematik.
vad sker; kanske är detta ej det vilket benämns vara ren kärlek, men vari bedöms detta.
vari är den högsta kärleken – kan den komma ur detta; vad ser jag; kanske är inte detta det vilket benämns eller skrives vara den högsta kärleken, det är dock lätt se hur dessa kvinnor blir rörda vid samt berörda/sedda ej glömda – dessa kvinnor är lyckliga i denna kärlek. mannen får en ”växandestatus” på grund av att denne man ofta lyfts upp ur fattigdom och misär, materialfattigdom, samt helar denna kvinna
detta blir en harmonisk strömning och med ens kan jag se pengatvätt i detta skeende, det är ju det robin hood gjorde(enkelt skrivet)


ja
vi förfasar oss
ser vi längre, djupare in eller bakom motiven kan dylika skeenden uppenbaras


som sagt
jag ser märkliga ting i dessa stunder, vilka ej är märkliga och de gläder mig.
*
i det upplösta andas liv
liven
livet


andningsljus
kanske är det så att var gång vi andas in
uppstår gestalter
av
i
ljus
*
(endast du vet)
har vandrat i denna dag


helt utan
tunga kläder
helt utan
stövlar med stålhättor
helt utan
skor med blytyngder


var detta vandring
var det en stilla kvinnovind
var detta ett stilla kvinnoregn
vilket flöt smekande
med markerna


min vilja var
inte var; är


uppleva min kvinna i hennes ögon
ur hennes ögon
steg
jag




och jag säger dig man
hon är
vacker




så ovant att säga




koltrasten
höres
lindar tonandeslingor


cirklar


vackra


följande






har bestämt
för mig att bejaka dess sång


kvinnan i mig




tidigare årsvarv har jag många gånger
bett koltrastens sånger flytta
lämna mig i fred


bett koltrasten flytta
till annan plats


där


den


kärleken gror


man kvinna
kvinna man




jag är glad att den ej lyssnade
ej tystnade


jag har gjort mina val


koltrast
sjung mitt bröst
modöppnat






natt efter natt
natt lades till natt


jag har sett dem springa löpa


först trodde jag det var
vinden vilken
smög in
genom fönstergläntan


så såg jag dem
ej flocken
honan
hannen
vargpar


vitskimrande med
milda vackra ögon


luften ljuder av visandevingar leder dem


markerna är
fyllda med blixtar
sprickor




i många nätter
befann jag mig i detta


vandrade till den stora vilodalen
den stora gonggongen vibrerade
steg in i klangbadet


så kom månsilver skimrandeklarnande
de förs samma


springer löper
rinner
över svartmarkerna


hon
han
vargmakar


stannar gör de
då och då


vädrar krafsar nosar


i många nätter
måntomma
månfyllda


har jag sett
ser jag


dessa sprickor


hur de; honan hannen nosar
krafsar


jag vet


de ser det ej många ser






de är kärleksögon
av glädjen i


att de ser de givna
gåvoorden




hur dessa ord föll in
hur de slukades
hur viljans händer kupades




de ser vaknandet




hur sprickor öppnas
vidgas


de; hon han ser
det
ej många ser


jag ser deras vackra bejakelsens
kärleksögon
i mötet med de gömdaglömda orden
vilka lever i deras bröst


ja jag ser
hur de ser


skimmerröd andas ur sprickorna


sprickor helas av
deras
kärleksögon




varför viskas sedan


sedan
är sedan
sejda


varför rinner då sanden ut
genom öknars ådror
är det
det spräckta glaset
den spräckta drömmen


sanden rinner ut genom öknars ådror
stiger rese till bergsväggar vilka ej är berg
vilka är
kornen
de osagda
obejakade


är sedan
sandstormen vilken tränger in
i alla porer
täpper


till
är sedan
sejden


varför torkar då hudens grönska ut
genom trädans ådror


är det
det spräckta ljuset
värmen
den spräckta drömmen






dessa väggar skall rasa
då dammet lagt sig
är orden upplysta
talas de
skall deras marker
grönska




i många nätter
måntomma
månfyllda
har jag sett


ett månvarv andas






och
därför


tar jag min hand


lägger den till min kvinnokind
i insikten av att detta är


är det enda jag behöver i denna stund


därmed öppnar jag


den källa vilken sköljer
tankens


nu rena skål




älskade


endast du vet
till den jag talar






och stiger du
ut ur vill




in i din vilja till


se detta






älskade








därmed öppnar jag
den källa vilken sköljer tankens nu rena skål


sakta stiger klarkällas


lyfter min vänstra hand
lyfter min högra hand
släpper
ut




hör vatten porla
upplever droppar tindrande
fingrar strömmar
står i ett vattenfall
i lotussjön
andas
dig






frågar dig


är
din
viljegärning
stiga
in








i den stund dina steg är redo
möta mig i detta
så andas jag in mig
i mitt
hjärta


se röd rubin omfamna blå safir i smaragdblads hjärta


så andas jag in mig
i mitt
hjärta


så är tanken i denna eviga stund
denna diamants klara rena linjers ursprung


i den stunden är jag i denna hjärtgård




älskade




endast du
vet till den jag talar






står i ett vattenfall
i lotussjön
andas
dig




är det din vilja
gives du tillträde


föreningen är denna diamants klara rena linjer




älskade




därför


tar jag min hand
lägger den till min kvinnokind


i insikten av
detta är


är det enda jag behöver i denna stund


därmed öppnar jag
den källa vilken sköljer tankens nu rena skål


i detta vidgas stämman


jag älskar mig


i insiktsljuset av detta
därigenom
kan jag älska dig


ren
rent




måndroppe
stiger in i
soldroppe
vi
är


älskade




då dina steg är redo


du


man av sjö
av vind
vakare av eldblad
min håg
är en våg
av vi är


är


och jag kysser de oh sagda ordens kokong
i vetskap av fjärils tvenne vingar


jag ser gåvan skölja mina stränder
ser de givna orden
hur de föll


älskade


endast du vet
till den jag talar


är detta sejd
är detta den helade drömmen


tysthänge
i det okända trädets kända
du bär mina drömsteg


endast en
en hand kan uppleva


det


trädet




intill den stunden
är jag




tyst
tysthänge




älskade




du är mitt hjärtas glöd
mitt hjärtas glöd är en pärla
i drömoceanens vidvingars vackra






slut dina ögon andas mig i mitt inre
en stilla kvinnovind
ett stilla kvinnoregn
vilket flyter med markerna


upplevde i denna dag min kvinna i hennes ögon


och jag säger dig man
hon är vacker


för dig
stiger jag ur hennes ögon


till
*
(soldroppar)


låt mig






soldroppar


andas jag
in i
vinden




man av stenriken
låt mig se isarna skölja
din hud
öppnas


soldroppar
andas
jag




löser alla rep
seglar
driver
med


vind


sefyrs händer
är min båt


soldroppar
andas
jag


mitt månbröst välves


stjärnregn


gryningssolen
stiger
sakta


borea ohion blåser havsfågel


soldroppar
andas






låt mig vila mitt huvud
till din skuldra
mjukt mot din skuldra


låt mig höra
ditt
hjärtas rytm




man av stenriken
först då


först





kan jag
öppna
mina


blad






och är det en
vilja


soldroppar
andas
jag
*

Inga kommentarer: